Sauna

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Even een kort vraagje. Ik ben   5 weken en 5 dagen zwanger en zou graag binnenkort naar de sauna gaan met m'n vriendin. Kan dat nu kwaad?  

Mo

Volgens mij heb ik gelezen in Babyinfo of op www.babyinfo.nl dat je
naar de sauna mag als je 15 weken bent.Zes weken voor de uitgerekende
datum moet je het dompelbadje vermijden. Dus als je geen hoge bloeddruk
hebt en je voelt je goed mar je gewoon naar de sauna.

Succes

Liefs wen

ik heb ook gelezen dat je tijdens je zwangerschap, en vooral in het begin, de sauna het beste kan vermijden. jammer he?

Groetjes

Hallo Mo,

Ik ben een sauna-ganger en heb het aan de gyn. gevraagd  toen ik zwanger werd.

Je mag pas na 14 weken naar de sauna,  echter in het bubbelbad mag je de gehele zwangerschap niet, ik weet niet hoe dat zit met kruidenbaden etc. Ik ben na 14 weken wel weer naar de sauna gegaan en heb toen ook bubbelbaden en kruidenbaden gemeden..het was erg relaxed.

Voor jouw dus nog even een aantal weken wachten voordat je mag gaan. Als je gaat natuurlijk wel goed je eigen lichaam goed in de gaten houden he.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes
Ginny (37 weken)

hoi dames,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik zal dus echt nog even geduld moeten hebben. Wat gek van die bubbelbaden want ik heb bij een vorige zwangerschap juist een bubbelmat voor in het bad gekocht te ontspanning. Ik vond het heerlijk!!!!!! (en er is niet fout het gaan het is een 9 ponder geworden)

Mo

He hoi,
Ook ik heb al deze dingen al na moeten zoeken aangezien wij met allemaal collega's naar de sauna zouden. Op www.saunagids.nl  kun je alle informatie vinden.
Hierop staat overigens dat bubbelbaden afgeraden worden in de laatste weken in verband met ontsluiting en de mogelijkheid infecties op te lopen. Voor de eerdere weken staat hier niet, maar je kan het dus rustig zelf even doorlezen.
Liefs Lotte

Terug
Bovenaan