Sauna

Hoi meiden

Mijn zus en een vriendin vroegen mij of ik zin had in een meiden dagje en dan lekker naar de sauna.
Nu ben ik echter nog nooit in een sauna geweest en is mijn lichaam er na mijnbevalling niet op vooruit gegaan.
Ik heb nog een hoop striea en mijn buik is niet echt heel strak meer.
Ook over mijn onderkant ben ik erg onzeker, zo mooi vind ik het daar niet.
Zijn er hier meiden die na hun bevalling naar de sauna zijn geweest/gaan en hoe hebben jullie dat ervaren?
Ik geloof dat ik echt een beetje preuts ben en ik weet nu niet wat ik moet doen.
Aan de ene kant lijkt het me heerlijk want ik hou wel van tutten en aan de andere kant, je geeft je zelf wel helemaal bloot enzo.

Groetjes Rianne mama van Thijs 4,5 maand

heej,
ik heb mijn oude lijf ook nog niet terug hoor, ben hard bezig. Mijn man kocht laats voor mij een bodylotion van Dove, firming lotion. Nou, ik gebruik het nu 4 dagen en het lijkt waarachtig echt te helpen. Mijn onderbuik is al wat steviger, zo ook mijn billen, armen enz.   Misschien is het het proberen waard?
Succes en gewoon lekker naar de sauna gaan!
Groetjes, Anne

Als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik ben een aantal keer naar de sauna geweest en ook de eerste keer vond ik best eng, maar als je even in je blootje rondloopt, dan ben je er zo aan gewend. Je kunt ook op vrouwendag gaan, dat vind ik zelf prettiger. Ik ga volgende week ook weer voor het eerst na de bevalling en ik zie er eigenlijk helemaal niet zo tegenop. Ben ook zeker niet meer zo strak als eerst, maar dat maakt me niet zoveel uit, er lopen daar zoveel verschillende soorten vrouwen rond (dik, dun, grote buik, kleine buik etc.). Gewoon lekker gaan genieten!

Hoi,

Ik ben 3 maandjes na mijn bevalling ook voor het eerst weer geweest. Ik vond het ook wel ff spannend, maar het went snel. Tuurlijk ben ik niet meer zo strak als eerst: mijn buik lubbert, mijn borsten hingen en er zaten nogal wat pondjes teveel op mijn benen en billen. Maar hé, dat lijf heeft wel toevallig het mooiste kindje van de heel de wereld gemaakt, gebaard en gevoed! Toen ik me dat eenmaal bedacht, was ik eigenlijk alleen nog maar trots op mijn lijf...

Groetjes,

Eveline

ps: Bij ons in de sauna komen verder ook veel bejaarden, dus daar steek ik evengoed wel positief bij af, haha!

tja... wel tegenstrijdige berichten met de mijne erbij:

Ik zou juist niet op de vrouwendag gaan! Ik ben daar meerdere keren geweest en mijn ervaring is dat er op die dag veel meer gekeurd en gekeken wordt dan op gemengde dagen. En kijken doet iedereen, het zou liegen zijn als ik anders zou beweren, maar toch vind ik het heel anders als iedereen bloot is. Ik vind het alsof iedereen (bijna) hetzelfde is. Met kleren aan krijgen mensen een stijl, waar je van kan houden of niet. En juist sinds ik naar de sauna ga (al heel wat jaren nu en ook naar naturistencampings inmiddels) heb ik mijn lijf meer weten te waarderen. Wat je in de sauna ooit rond ziet lopen... ik denk dat het best mee zal vallen. En wat eveline ook zei: vergeet niet wat je lijf voor je gedaan heeft de afgelopen tijd. Nou, dan ben je wat flubberiger. So what!!!

Lekker genieten, niet te veel nadenken en misschien wel juist eens rond je heen kijken naar al die niet perecte lijven die zich (ook) niet schamen voor wat ze hebben.

Veel plezier (ik zou ook wel willen....!!!!)

Gewoon lekker naar de sauna gaan! Iedereen ziet er zo anders uit en in de sauna lopen echt niet alleen strakke jonge meiden rond hoor. En dan nog,  je lijf heeft een heel mooi kindje laten groeien in je buik, dat is dat extra vet en vel meer dan waard!

Groetjes, Dionne

Ik zou overigens ook juist niet op de vrouwendag gaan: vrouwen kijken veel meer en zijn veel 'strenger' voor elkaar! Terwijl ik nog nooit zoveel complimentjes gekregen heb van mannen als na mijn zwangerschap. Blijkbaar vinden de meeste mannen een maatje meer niet zo'n punt....

Terug
Bovenaan