Sauna

Vandaag alles geregeld voor oppas etc, morgen samen met mijn man een dagje naar de sauna!
Lees ik op alle saunasites dat het de eerste drie maanden niet verstandig is..! Ik mijn eigen gyn gebeld en volgens haar kon ik gewoon gaan...
Bel ik met de sauna, weer een heel verhaal en dat ze me echt adviseerde en dat het anders voor eigen risico is...
Baal er echt van, me er zo op verheugd, ps heb het in eerdere zwangerschappen wel gedaan de eerste drie maand, wat zouden jullie doen?

Wat ik altijd begreep is dat je gerust in de sauna kan gaan als je het niet te bont maakt..

Bij mijn zoon was ik in de eerste weken een weekje op vakantie in een huisje met een sauna en ik heb er bijna elke avond er ingezeten.. Maar goed ik kan er ook ontzettend goed tegen

Je kan gewoon naar de sauna gaan, alleen moet je opletten in het stoombad, niet langer dan 5 minuten. Juist in de laatste fase vd zwangerschap mag je niet meer gaan, althans beter van niet.

Gewoon doen hoor en genieten!

Liefs Lynn (nov/dec tweeling mama)

het heeft vooral te maken met je bloedsomloop volgnes mij. In de eerste tijd gaat je bloed veel naar de baarmoeder toe, en dus minder naar je hoofd (om het zo maar even plat te omschrijven). De kans dat je flauwvalt door de warmte is groter, en ik denk idd voornamelijk in de eerste maanden, omdat later je lichaam zich meer heeft aangepast aan je zwangerschap.
Maar dan nog: een keuze die je zelf moet maken. Als je je goed voelt en je houdt ervan, zou ik zeggen gewoon lekker doen

Het heeft ook te maken met te grote temperatuursverschillen. Zo mag je bijv. (andersom) ook niet meer te veel en te vaak in een koelcel werken of vaak zo'n grote vrieskast ingaan als je dat voor je werk doet. Ik zou dan bijv. wel in de sauna gaan, maar het ijskoude bad daarna overslaan.

Het belangrijkste is: luisteren naar je lichaam. De baby vraagt veel energie en je hebt dus minder voor andere dingen nu. Bijvoorbeeld koelen: blijf dus niet te lang in de sauna zitten. Als je lijf zegt: genoeg, gewoon eruit gaan en lekker ontspannen op een andere wijze. Een dagje sauna is natuurlijk niet alleen maar in de hitte zitten ;-)

(wat betreft bloed: je lichaam maakt extra bloed aan, soms tot 50% meer. Je kunt wel bloeddrukschommelingen krijgen waardoor je sneller dizzie wordt)

Terug
Bovenaan