Saus bij de kibbeling

Goedemorgen allemaal.

Ik heb vanmiddag trek in kibbeling bij de visboer vandaan. Nu hoor ik veel over ravigottesaus dat je dat niet mag als je zwanger bent. Klopt dit? En welke saus mag je dan wel?

Hoii, heb er nooit over nagedacht of dat wel of niet zou mogen maar het tijdens m'n eerste  zwangerschap elke week gegeten en zoonlief is kerngezond geboren.

Nu zwanger van de 2e en weer elke week een heerlijk bakje kibbeling met saus.

Zou zeggen maak je niet al te druk en geniet lekker van je kibbeling met saus en van je zwangerschap

Hoii, heb er nooit over nagedacht of dat wel of niet zou mogen maar het tijdens m'n eerste  zwangerschap elke week gegeten en zoonlief is kerngezond geboren.

Zou zeggen maak je niet al te druk en geniet lekker van je kibbeling met saus en van je zwangerschap

Hoi,

Als het om 'fabrieks' ravigottesaus gaat kan het geen kwaad volgens mij. Dat bevat geen rauwe ingredienten, vandaar ook dat het langer houdbaar is. Daarentegen zou 'vers' gemaakte ravigottesaus mayonaise bevatten en als dat ook vers is, zitten er rauwe eieren in. Daar moet je mee oppassen. Bij twijfel vraag ik het gewoon en zeg erbij dat ik het vraag omdat ik zwanger ben. Een beetje horeca-gelegenheid weet dat zwangeren geen rauwe producten mogen.

Phoe. Ik eet niet eens kibbeling meer omdat het zo verschrikkelijk zout is. Dus die laat ik even staan tijdens mijn zwangerschap.

Wat de saus betreft geen idee dus.

Ik heb ook iedere week tijdens mijn zwangerschap kibbeling gegete met ravigotte saus nooit over na gedacht dat het niet mocht , en ons dochtertje is nu 2 maanden en super gezond!!

Dus dont worry denk ik

Terug
Bovenaan