Sausjes en zwanger

<p>Hoi dames, even een vraagje... </p><p> </p><p>Wij gaan Bbq en en ik ben gek op allioli. Nu vraag ikk me af... kan ik dit wel veilig eten? Het is gewoon allioli in een potje, want verse is zoiezo niet verstandig, maar is uit een potje een probleem? Net zoals roomkaas, kan dat? Ook gewoon een lang te bewaren bakje roomkaas, maar het moet wel in de koeling bewaard worden.. </p><p> </p><p>Tot ik zeker ben sla ik tov.h. maar even over. </p>

Verse ailoli wordt gemaakt van verse mayo wat wordt gemaakt van rauw ei, dus dat is idd niet verstandig. In zon bakje van de winkel zit geen rauw ei, dus moet dat gewoon kunnen.

Volgens mij kan dat gewoon hoor, maar als ik twijfel google ik het product gewoon even, en dan vind je het ook altijd wel!

@Stephw : dat heb ik gedaan ,echt helemaal niks over te vinden! Alleen er zit eigeel in, maar niet in hoeverre je het magv eten, of het verhit is.... Ik heb besloten dat ik het prima kan eten, maar ik eet het gewoon niet meer als het al wat langer in de koeling staat, gewoon voor de zekerheid..

Aioli en roomkaas uit de supermarkt kunnen gewoon. Dat is allemaal gepasteuriseerd. Vooral als het langer houdbaar is. En mocht het niet zo zijn zou het op de verpakking moeten staan. Alleen als aioli zelf is gemaakt dan kunnen er rauwe eieren inzitten. Dus lekker van genieten.

Wauw. Daar heb ik oprecht nog nooit over nagedacht. Ik heb gedurende mijn zwangerschap toch wel regelmatig aioli gegeten. Ben nu bijna 34 weken en ze doet het helemaal top. Ik durf dus wel te stellen dat aioli geen kwaad kan. 

Terug
Bovenaan