s'avonds harde buiken

Hoi allemaal,
Hoe gaat het met iedereen? wat komt het dicht bij he!
Ik heb een vraagje. ik heb de hele zwangerschap nog geen harde buiken gehad en nu sinds 3 dagen ieder avond en nacht. Vannacht deed het ook echt pijn, beetje menstruatie/ weeen achtig gevoel....Ik ben nu bijna 33 weken. Zouden dit zogenaamde indalings/voor weeen zijn? en hebben jullie dit ook?
Ook heb ik het idee dat ik de baby minder vaak voel, kan dit komen doordat ze minder ruimte heeft? Als ik het vannacht weer heb ga ik morgen de VK bellen.... Succes allemaal met de laatste loodjes!!!

hoi hoi,

Ik herken dit wel, heb ook vaak harde buiken, maar 's avonds het meest. Vooral de laatste paar dagen. Zou dit betekenen dat de baby eerder kan komen? Ik ben vrijdag 35 weken zwanger.

De baby heeft tijdens een harde buik volgens mij minder ruimte, daardoor voel je hem/haar minder goed.

Ik moet nog 2 dagen werken (administratief werk) en dan heerlijk verlof, ben ik ook wel aan toe, moet het even wat rustiger aan doen volgens mij (voor zover dat gaat met nog 2 kleintjes). De oudste heeft nu lekker vakantie, maar volgende week moet hij weer naar school, best wel vervelend, zo vroeg uit bed. In de vakanties/weekenden slapen ze wel aardig uit, dan gaat hun lampje (met timer!!) om 8 uur uit en dan mogen ze bij ons in bed komen, werkt prima! Zo kunnen wij in ieder geval tot 8 uur slapen.

Succes ook met de laatste loodjes!

Ik zou, als je het niet vertrouwt, gewoon even navraag doen bij je vk.

Ik heb al vanaf de 20 weken veel harde buiken en de laatste dagen helemaal. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat die kleine geen moment stilligt, dus daar kan het dan ook aan liggen.

Meiden, laatste loodjes!

veel harde buiken gehad, vanaf week 20. teveel drukte en stress. minder werken en meer rust hielp al wel. Na een tijdje met amper harde buiken heb ik het nu weer wat sneller. ik moet echt rustig aan doen en veel rusten.
de buik kan harder voelen en maagzuur kan ook naar boven komen. dan voel ik de kleine minder.
maar verder is ze nog steeds adhd.

ik heb laatste dagen vooral last van mijn darmen, die in de knel zitten of spastisch lopen doen. het is zo langzamerhand steeds iets zwaarder

maar het is niet bewezen dat de kleine dan eerder komt hoor, veel stress en drukte kan meer harde buiken veroorzaken maar ook vroeggeboorten, het is alleen "het kan" en geen bewijzen.

Maar eens zien wie er straks als eerste van ons allemaal gaat bevallen :)

ik heb al weken heel veel harde buiken.
idd vooral savonds, en daar is wel een logische verklaring voor.
je doet overdag te veel, en dat merk je savonds.
(vergelijk het met in het zonnetje zitten: je merkt daarna pas hoe erg je verbrand bent, das met harde buiken ook... je merkt savonds pas dat je eigenlijk te veel heb gedaan)

succes ermee.

liefs, do

Terug
Bovenaan