s'avonds niet in bed willen slapen

Hoi,

Onze dochter Lisa is nu bijna 4 maanden. Ze heeft vanaf begin af aan dat ze sávonds niet in haar bedje wil slapen. Ze slaapt dan op mijn arm of in de box. Als ik haar als ze slaapt in haar bed leg wordt ze weer wakker en is ze over haar toeren. We hebben haar al half wakker in bed gelegd zodat ze niet wakker schrikt als ze wakker wordt. Ook hebben we een kruikje in bed gelegd zodat het lekker warm is. Maar niks wil baten.
Als ze om 21.30 de papfles heeft gehad gaat ze om 22.00 uur naar bed en slaapt dan meteen. Ze slaapt dan de nacht goed door tot een uur of acht.
Zijn er moeders die dit herkennen?

Groetjes Patricia
 
heb hier hetzelfde met onze dochter van 2,5 maand. Overdag en in de vroege avond slaapt ze bij ons in de armen. Bij ons lukt het soms wel om na de fles van 19:00 in haar bed te krijgen, maar dan moet ze eerst in onze armen in slaap zijn. Na de fles van 23:00 leg ik haar in haar wiegje en dan slaapt ze wel meteen. Ik heb liever dat het dan zo gaat, dan dat ze na haar laatste fles niet in haar wiegje wil. Alleen gaat ze binnenkort naar het kdv en zit ik met het dillema dat ze overdag niet in een bedje wil. Ik wil niet dat ze helemaal over haar toeren raakt en dan de hele dag gaat huilen. Als ik daaraan denk breekt mijn hart.

Anjuli
 
Ja hoor hier ook heel herkenbaar,Kyandro is nu bijna 15 weken en heeft ook al vanaf het begin dat hij s avonds niet in bed wilt.hij gaat pas echt slapen als wij naar bed gaan.en word dan soms na een uurtje weer wakker en slaap niet verder(ga dan tussenin en dan slaapt hij zo)schijnbaar willen ze s avonds gewoon lekker veel bij papa en mama zijn.en Patricia ben wel een beetje jaloers op jou:ze gaat lekker om 22 uur slapen tot de volgende ochend.hier nog steeds 1 of 2 nachtvoedingen.
@Anjuli:slaap jou dochter echt nooit in haar bedje?dan kom je toch ook nergens meer aan toe?
is de kinderwagenbak niks?daar slaap Kyandro ook heel de dag in en dat gaat supergoed
liefs jootje
 
@patroosje: slaapt je dochter alleen niet in de avond in haar bedje of is het ook overdag
@josanne: mijn dochter slaapt overdag niet in haar bed. In de avond en na haar laatste fles van 23:00 wel. Dus ben allang blij dat wanneer wij naar bed gaan dat ze wel in haar bed slaapt. Overdag is ze ook wat onrustiger, waardoor ze meteen en snel wakker wordt. Ik denk ook dat het komt door de kwaaltje wat ze heeft: spugen en krampen, maar gelukkig is dit wel veel minder geworden, waardoor ze dus in de avond beter slaapt dan voorheen. Inderdaad overdag krijg ik niet veel gedaan, ik probeer veel te doen wanneer ze wakker is. Ik denk ook bij mezelf; ze is nog geen 11 weken en er komt een tijd dat het wel gaat lukken.

Anjuli


 
hoi,
vanaf het moment dat mijn zoontje in zn eigen bedje ging slapen heb ik een tshirt die ik gedragen heb (bijvoorbeeld die dag) onder hem neergelegd, ipv een handdoekje......
daardoor had hij mijn geur om zich heen als hij in zn bedje lag en sliep hij vrij snel.
ook heb ik een paar nachten met zn knuffeldoekje geslapen, waar dus ook mijn geur aan zit.
hij vond het fijn, en sliep altijd rustig in zn eigen bedje.

groetjes Diana
 
Wij hebben dit ook gehad, inmiddels is onze zoon 8 maanden oud, maar hij ging na zijn laatste fles: 22:30 pas naar zijn eigen bed.
Tot die tijd lag hij bij ons of sliep hij in zijn box.
We zijn toen rustig begonnen met overdag in zijn eigen bedje(ook wakker weg leggen) en in de nacht bij ons op de slaapkamer.
Toen zijn we toen dit goed ging, begonnen met steeds een uurtje eerder in zijn eigen bedje gaan leggen dus 22:30 fles en half 10 in zijn eigen bedje.
Dat gaf in het begin wat protest,en ging ik om de 10 min naar hem toe, aai over zijn bol,speentje erbij en toedekken. dit steeds verder opgebouwd.
Als hij echt heel erg over zijn toeren was(dat hoor je), haalde ik hem uit bed en even troosten tot hij rustig was en dan weer terug.

Wij hielden elke avond het zelfde ritme aan, dit gaat al een hele tijd goed en op dit moment gaat hij half 7 naar bed tot de volgende ochtend 7 uur.
Je moet er even doorheen,en niet elk kind is hetzelfde maar bij ons hielp het

succes
 
Terug
Bovenaan