Savonds onrustig

Hoihoi,

Vraagje...

Onze dochter van 6 weken is overdag de rust zelve. Ze slaapt in de box, in de kinderwagen en soms bij mij (nooit in haar wieg nog overdag). Vanaf savonds word het drama, ze gaat enorm clusteren en niet een beetje maar in 1 avond komt ze wel 5 keer voor een fles waarbij ze de meeste nog leeg drinkt ook (flessen van 130cc). Dit is natuurlijk bizar veel voor een baby van 6 weken maar ik krijg haar op die momenten echt niet rustig zonder voeding. Het zijn geen krampjes of zuigbehoefte, speen pakt ze niet, bij me liggen alleen werkt niet en ze geeft echt tekenen van honger (op vuistjes sabbelen, hoofd heen en weer schudden, beentjes trappen, happen naar m'n vinger als die bij haar mond is) we geven er aan toe in de hoop dat ze dan de nacht beter volhoud maar gister bleef ze onrustig ook na al die voedingen, begint ze te huilen als ik haar in haar eigen bedje ligt en naast dat alles is ze dus van 17.00 tot 01.00 wakker geweest veel te lang en ws overprikkeld dus. Hoe moet ik dit gaan aanpakken....

Meteen wegleggen na de eerste avond voeding voor rust werkt niet want na 10 minuten begint ze echt te huilen. Inbakeren word ze boos van en gaat ze nog harder huilen.

Bij ons hielp 's avonds met haar rondwandelen in de draagdoek. En dan vaak van half 9 tot soms wel half 2... Dus ook een baby die anders niet rustig werd en huilde en overdag inderdaad heel rustig. Ze is trouwens ondertussen 4 en echt een goede slaper, dus grote kans dat het goed komt.

Met de beentjes trappelen is wel degelijk een teken van krampjes.
Clusteren 's avonds is op zich normaal, niks mis mee.
Maar daarnaast kunnen er ook krampjes zijn, die spelen soms juist pas 's avonds op. Terwijl de hoeveelheid lucht in het buikje al de hele tijd toeneemt. Meer tijd besteden aan helpen met boeren en scheetjes laten doet een hoop.

Terug
Bovenaan