savonds slapen en lnag wakker

A

Anoniem

Guest
hoi hoi meiden

heb even een vraag als sverre zijn laatste fles krijgt is het even spelen en naar bed.meestal ook als hij niet moe is. het verschilt ook hoe laat hij zijn fles krijgt soms eerder lang wakker en soms later mama tijd verslapen.

maar nu is het me opgevallen dat hij best wel lang nog wakker is in zijn bed. hij is gewoon stil niet aan het huilen of zo. nu weet ik dat hij moet wennen aan het in slaap vallen alleen maar vind het zo zielig. als of ik van hem af wil savonds snap je wat ik bedoel.

het is beter voor hem maar ik heb er zo'n slecht gevoel bij als hij daar wakker ligt te zijn. of moet ik me niet druk maken. en hebben jullie dit ook?

nou doei doei lucy

ja soms een beetje onzeker bah

Hoi,
je hoeft het niet zielig te vinden hoor (makkelijk gezegd), hij huilt toch niet? Het is juist goed als hij lekker rustig in zijn bedje ligt, even te spelen. Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je "van hem af wilt". Ik vind het zelf ook prettig als mijn dochter 's avonds in bed ligt even lekker rust, je bent toch de hele dag in de weer met je kleintje dus mag je 's avonds ook wat tijd voor jezelf.
Dus bij deze geniet van je rust en zolang je kleintje niet overstuur in zn bedje ligt zou ik me niet al te druk maken,
groetjes van Sonja

Hoi Lucy,
ik zou me niet druk maken hoor! En je legt hem toch niet in bed om van hem af te zijn, je weet wel beter toch! Je doet het juist prima door hem te laten wennen aan het alleen in slaap vallen. En blijkbaar heb je het tot nu toe hartstikke goed aangepakt, want hij ligt al rustig in bed!! Super toch, goed gedaan!

Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar hopelijk heb je iets aan deze woorden.

groeten
Mandarijn

Hoi Lucy,

Marissa gaat rond 22.30 met ons tegelijk naar bed. Haar ledikant staat langs mijn kant. Na het bedritueel gaat ze dan ook lekker liggen spelen met haar knuffel en binnen een paar minuten slaapt ze dan. Ik denk dat alle kindjes zichzelf in slaap spelen. En als je kleintje niet huilt dan vindt hij het schijnbaar ook niet erg. Soms hebben ze ook gewoon even rust nodig van alle indrukken van overdag.

liefs
Linda

Maaike gaat tussen 20 en 21 uur naar bed, maar slaapt ook neit altijd meteen.....
Ook overdag ligt ze wel eens wakker en dan met haar handjes te spelen of lekker te duimen...
Zo rusten ze ook uit en het is juist heel goed om ze zelf in slaap te laten komen!
Bovendien...als ik Maaike in bed leg, terwijl ze ECHT niet wil, dan laat ze het wel weten hoor!
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoi Lucy,

Lars gaat tussen half 7 en half 8 naar bed. Ook hij ligt dan nog even lekker rustig te spelen. Ik denk, dat het voor die kleintjes juist heerlijk is, om nog even in alle rust in hun eigen kamertje te zijn. Lekker bekomen van alle indrukken van de dag.
Ik ga ook niet meteen slapen, wanneer ik net in bed lig. Dan zou ik niet eens in slaap kunnen komen.
Maak je er maar niet druk om. Ik denk, dat je je kindje er juist een plezier mee doet.

Groetjes en slaap lekker, Marijon

Hee hallo!
Weet precies hoe je je voelt! Alice gaat al een paar maand zo rond 7 uur naar bed en vind het altijd prima, ze lijkt dan ook wel moe. Toch was ze de eerste maandennog heel vaak wel een hele tijd wakker. Voelde me ook nogal schuldig dat ze daar dan maar wat lag maar heb me er bij neergelegd en geniet van mijn avonden!
Nu ze sinds een maand ofzo overdag wat minder slaapt en meer beweegt, valt ze savonds ook wel sneller in slaap.
Ik zou zeggen geniet ervan!

Groeten

Terug
Bovenaan