schaamhaar

Hallo lezers,

Hierbij wil ik een vraag stellen over schaamhaar en de bevalling. Wat kunnnen jullie mij adviseren om te doen voor de bevalling? Is het verstandig om het haar helemaal weg te scheren of juist niet? Graag advies.

Alvast bedankt

het is wel netter als het vrij kort is, maar je hoeft niet kaal te zijn. Dat is nergens voor nodig. Dat is tenminste mijn ervaring. Als je daar zo ligt met je benen open, ben je toch opgelucht dat alles er een beetje netjes uitziet.

hoi

Bij mijn eerste kindje had ik ook zoiets van wat moet ik daarmee doen maar ik vind dat het nu niet anders moet zijn als normaal hoeft niet kaal maar wel kort en netjes en als er teveel zit halen ze het toch weg nou dan doe ik het liever zelf het is ook hygienischer

Als je in het ziekenhuis bevalt kun je vragen of ze je scheren voor de bevalling. Je moet je goed beseffen dat je flink bloed verliest de eerste dagen. Het is wel hygienischer om kort schaamhaar te hebben. Thuis kun je het zelf proberen of het aan je partner vragen. Maar als je het niet gewend bent om je te (laten) scheren, moet je zelf beslissen wat je het prettigst vind. (Ook als je je wel scheert hoor!) Het is jouw lichaam, bevalling en kraamperiode.

Hoi,

Ik vind korter toch hygienischer maar ik scheerde ook al voor de zwangerschap.
Nu doe ik het voor een grote spiegel zodat het toch netjes is.

Groetjes Dianne

Hoi,
Als jij het nog nooit helemaal kaal hebt geschoren zou ik het niet doen vlak voor de bevalling. Het kan dan ontzettend gaan jeuken in je kraambed. Ik vond het heerlijk om in de laatste maanden van mijn zwangerschap alles weg te scheren. Lekker hygienisch en netjes. En met mijn hechtingen na de bevalling vond ik het ook prettig. Je moet het gewoon voor jezelf bekijken.
groetjes

Hoihoi,

Je hoeft helemaal niets, laat me dat eerst zeggen; en in het ziekenhuis doen ze er ook helemaal niets mee: heb je lang, dan laten ze het lang, ben je kaal, dan doen ze daar ook niets mee.

Wel moet je aan het volgende denken: als je ingscheurt in daarna gehecht wordt, gaan de hechtingen jeuken, en je kunt daar dan ook nog eens niet scheren; extra jeuk van terugkerende stoppels kun je daar niet bij gebruiken.

Succes,
Michelle.

Ik heb het niet gedaan, omdat het inderdaad bij mij altijd heel erg gaat jeuken. En ik heb er eigenlijk ook geen last van gehad dat de kraamverzorgster en verloskundigen alles zagen. Ik doe het denk ik weer niet de volgende keer.

Terug
Bovenaan