Schaamlippen

Hoi!

Wie heeft er ook last van zijn schaamlippen (en het gebied daarbuiten)?

Ze zijn opgezwollen en de aders (spataders?) zie je heel goed lopen, het is niet smakelijk om te zien!

Het ene moment is het wel erger dan het andere moment. Soms als ik uit bed stap, dan voel ik ze opzwellen!

Liefs Ien

Hoi.

Ik ben blij dat er nog iemand is met dit probleem...
Ook ik heb heel gezwollen schaamlippen; echt niet normaal. Ze kriebelen soms ook een beetje; lastig hoor. Ik houd het maar goed schoon met lauw water en slaap zonder ondergoed. Die tip las ik ergens op internet. En ja, dat scheelt wel moet ik zeggen. Dan kan het een beetje 'luchten' om het zo maar te zeggen.
Ik moet vanmiddag naar de gynaecoloog, maar mijn schoonmoeder gaat mee, en dan durf ik het niet zo goed over mijn schaamlippen te hebben waar zij bij is, hihi!

Groetjes van Vennie

Hoi Hoi,
Ja ik herken je probleem, bij mijn vorige zwangerschap had ik één spatader op mijn binnenste schaamlip, hij was wel 4 keer zo dik en jeuken joh, werd er gek van, wat ik deed was m'n bed aan de voetenkant een beetje omhoog en na het plassen afspoelen met lekker koel water, daar 'schrok'   tie van en kon ik er weer 15 minuutjes tegen.
Na de bevalling ging het gelukkig weg maar ben bang dat met het toenemen van de warmte de druk op die ader ook weer toeneemt met alle gevolgen van dien.
Ik heb mijn vak ook niet echt mee, ben kapster dus bij elke (nu 3e) zwangerschap krijg iker vrolijk een paar nieuwe spataders  bij.
Ga niet krabben en probeer er zo veel mogenlijk af te blijven!!!
succes!

Hoi hoi,
Ook ik herken dit, sinds een week of 2 heb ik op beide schaamlippen giga spataders zitten en een opgezwollen lies met daarin ook een dikke spatader. Jeuk herken ik niet. Wel pijn, vooral als ik van zit van sta ga, dan voel ik ze helemaal vullen. Ik douche mij op het laatst met koud water af, helemaal nu mijn benen ook giga veel vocht ophopen.
Wat ik heb gezien op het internet kan je er niet zoveel aan doen, maandverbandjes invriezen en er tegen aan doen stond er als tip, maar dat lijkt mij zo'n gedoe.
Bij de verloskundige heb ik gevraagd ofhet kwaad kan die spataders tijdens de bevalling en of je wel ingeknipt kan worden tijdnens de bevalling. Dit schijnt wel te kunnen. Soms scheurt een spatader in, maar dan wordt er direct een hechting omgelegd omdat het anders zo'n bloedblad wordt.....
Succes allemaal,

STanneke, 31 weken.

Ook ik had tijdens mijn tweede zwangerschap last van een spatader op mijn schaamlip. (Nu nog geen last, maar ben pas 10 weken dus dat komt ws over een aantal weken wel weer.)
Mijn verloskundige vertelde toen dat er een fysiotherapeute in de buurt zat die in dat gebied massage gaf voor pijnverlichting. Het klinkt heel raar, maar omdat ik er erg last van had (al na 15 min staan erge pijn in de schaamstreek die overging in mijn bovenbeen) ben ik toch maar eens naar die fysiotherapeute (vrouw dus) gegaan.
En het hielp!!   Al na 3 massages (1x in de week) ging het een stuk beter.

Zelf heb ik nu gelezen dat je er inderdaad ijsblokjes in een washandje op kunt houden en dat dat ook pijnverlichting geeft.
Het schijnt ook dat de spataders elke zwangerschap erger worden.....maar ze trekken bijna altijd na de zwangerschap ook weer weg.

Terug
Bovenaan