Schade geconstateerd door alcohol?

<p>Goedenavond, </p><p>Ik ben nu bij 20 weken zwanger en ik kom even een topic plaatsen op het baby forum want ik heb even een vraagje. Ik heb veel alcohol gedronken voor de positieve test daarna meteen gestopt. Ik teste ongeveer 2.5 week na de bevruchting. Velen proberen me gerust te stellen en dat het nog voeding krijgt uit een dooierzakje etc de eerste 5 weken etc. Maar ook probeerde een arts mij heel bang te maken door te beginnen over de risico's en schade die het opgeleverd kan hebben, ze zei dit omdat ik het eerlijk vertelde en ze me meteen met de grond gelijk maakte met theorieën. Alle echo's tot nu toe goed en dan volgende week hopelijk een uitstekende 20 weken echo maar toch knaagt er iets. Zijn er ervaringen dat jullie weten met geboren baby's waar wel iets mee aan de hand is door het gebruik van alcohol voor de positieve test? 2,5 a 3 weken na bevruchting? En zo ja, hoe is dat ontdekt? Misschien rare vragen hoor maar ik zit ermee.... </p><p>Alvast bedankt voor reacties. </p><p>Liefs Zoë</p>

Ik weet dat je juist vraagt naar ervaringen waar er wel iets mis was, maar ik wil je toch aan de andere kant nog even geruststellen dat het ook gewoon goed kan zijn. Ik heb met mijn eerste zwangerschap nog flink gedronken voor de positieve test, achteraf bleek ik al 4 weken zwanger te zijn toen ik zoveel gedronken had. Ook zorgen met de huisarts gedeeld en deze zei heel eerlijk dat de kans groter was op een miskraam als het kindje er echt niet tegen had gekund. Als het kindje zou blijven zitten, dan kon ik er vanuit gaan dat het waarschijnlijk geen effect had gehad. Nu loopt er een hele gezonde zoon van 16 maanden hier rond, die nergens last van heeft wat mijn zwangerschap betreft. 
Ik hoop dat je de antwoorden vindt die je zoekt, maar ik wilde je toch ook mijn positieve verhaal delen ;)

Hoi, 
Bij mijn eerste zwangerschap wist ik ook niet dat ik zwanger was. Precies een week na de dagdat ik ongesteld had moeten worden heb Ik getest. Dit was op een maandag en heb de zondag ervoor nog minstens 1 fles wijn gedronken op een huis feestje.
Dit ook tegen de huisarts verteld en ik was op dat moment dus 3 weken zwanger (of 5 als je de 2 "kado" weeken meerekent) mijn huisarts zei toen dat dit niet zo veel uitmaakte er is dan immers nog geen directe bloedband tussen jou en het vruchtje.. En dat de natuur dat ook zo geregeld heeft dat dat pas komt wanneer je inde gaten hebt dat je overtijd bent. Inmiddels een kern gezond kereltje van 4 en half rondlopen doet het uitstekend op school en is gezellig in de omgang?

Ik heb ook een avond flink gedronken, voordat ik de test deed die positief was. Achteraf was ik toen 2 weken zwanger ofzo. Er is helemaal niks met ons zoontje aan de hand. Hij is nu 4 maanden, super vrolijk en gaat goed in z'n ontwikkeling.
Ik denk dat het zo vroeg in de zwangerschap niet zoveel doet nog en hoogstens voor een miskraam kan zorgen. Maar dat denk ik, weet ik natuurlijk niet zeker. 

Ook hier geruststellende woorden. Ik wist niet dat ik zwanger was en heb het weekend voordat ik wist dat ik 3 weken zwanger was vollop onze housewarming gevierd met de nodige alcohol en een dagje uiteten geweest en ook flink gedronken. Qua eten heb ik toen ook dingen gegeten die niet mogen en mijn zoontje is nu 9 maanden en dat gaat hartstikke goed. Dus probeer je er niet te druk om te maken! En mocht er uit de 20 weken echo wel iets tevoorschijn komen, dan wil dat nog niet zeggen dat dat door de alcohol komt! Geniet van je zwangerschap en probeer ke geen zorgen te maken!

Terug
Bovenaan