schadelijke medicijnen???

A

Anoniem

Guest
Ik heb vandaag een antibioticakuur opgehaald i.v.m. blaasontsteking. Nu
staat er in de bijsluiter dat het de eerste zes maanden geen kwaad kan.
Maar ik ben volgens mij nu iets langer dan/precies zes maanden, 27 weken

Ik ben er niet gerust op, de apotheek zei dat er ook nog een ander middeltje was maar de huisarts zei dat het nog wel kon.

Getverderrie, ik vind dit NIET tof, ik wil eigenlijk al helemaal niks slikken maar een blaasontsteking is ook zeer ongezond.

Heeft iemand ervaring met blaasontsteking en medicijnen?

Groetjes van (een waarschijnlijk overbezorgde) Ptra

Misschien is het handig als je even vermeld welk medicijn je gekregen hebt! Er zijn namelijk erg veel soorten antibiotica in de handel. Verder is de text op de bijsluiter altijd erg voorzichtig, zo voorkomen de fabrikanten schadeclaims. Als het goed is heeft de huisarts op zijn computer uitgezocht of het medicijn dat hij voorschrijft voor jou geschikt is. Ook de apotheek had waarschijnlijk wel ingegrepen als het medicijn echt niet geschikt is voor zwangere vrouwen.

Hoi,

Via www.apotheek.nl kun je meer informatie vinden over medicijnen; misschien dat dat je een beetje geruststelt?

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

Hoi

Zelf heb ik op dit moment ook een blaas onsteking en heb daarvoor amoxicillini gehad dit is al mijn derde keer 1x met 6w 1x met 9w en nu weer met 24w.Dit is een antibiotica die samen kan met de zwangerschap en niet schadelijk is voor je kind.Misschien handig om deze aan je arts te vragen,In het begin was ik er erg huiverig voor.Maar mijn huisarts zei dat dit de enige was die ik mocht hebben ivm zwangerschap.
Sterkte.

Groetjes Danielle

Hoi,

Op www.farmacotherapeutischkompas.nl kun je ook (bijna) alles vinden over medicijnen.
Als je dan nog twijfelt zou ik gewoon weer naar de huisarts gaan hoor,  en zeggen dat je
het niet vertrouwt.

succes, groetjes J.

Bedankt voor jullie reacties.

Het medicijn is nitrofurantoine.
Ik heb het opgezocht en er staat bij dat het geen kwaad kan als je het maar niet vlak voor (2 weken ofzo) de bevalling gebruikt.

Evengoed vind ik het balen, maar ja, een blaasontsteking kan denk ik meer kwaad.

Bedankt!

hoi ptra
ik gebruik hetzelfde als jij, ook i.v.m blaasontsteking. Ik heb net een miskraam gehad en dat wist de huisartsassistente en ze zei dat is maar goed ook, want je mag het absoluut niet slikken als je zwanger bent! nou las ik in de bijsluiter dat het geen kwaad kan. Ik snap er zelf ook niks meer van, lekker vaag. Nu ben ik dus niet (meer) zwanger, maar ik vroeg me ook af hoe dit nou zit, want stel dat als ik weer zwanger ben ik het wer moet gebruiken.

liefs marjolein

Terug
Bovenaan