<p>Goedenavond dames en evt heren, Ik vroeg mij af of iemand toevallig ervaring had met het volgende: manlief heeft een paar jaar terug gedroomd dat wij een dochter kregen en dat ik haar al een naam had gegeven voor hij het kind kon zien. Daar was hij na die droom zo chagrijnig over dat hij mij al een paar jaar bestookt met die naam en hoe ik ons kind zo in godsnaam kon noemen. Drie keer raden welke naam wij leuk zijn gaan vinden voor als het een meisje wordt… Nu schoonmoeders deed dit eerst wat af als een oh leuk verhaal. Grappige is dat het een oud hollandse naam is uit de streek waar de overleden vader van mijn man ook nog eens vandaan komt, hoe prachtig is dat! Nu hebben we volgende week de 20 weken echo en horen we wat het wordt. Mijn schoonmoeder kwam deze week langs en we kwamen even weer uit op die naam voor als het een meisje wordt. Meldt ze zonder blikken of blozen dat ze zo ons kind niet gaat noemen en dan zelf wel een andere naam verzint voor der. Dit meldde ze niet een keer, dit bleef ze herhalen en dat het een stomme naam was. Mijn schoonzusje verdedigde haar ook nog door te melden dat zij ook van haar vader een andere koosnaam had dan haar gewone naam en dat dit heel fijn kan zijn. Ze snapte niet waarom wij de reactie van haar moeder niet begrepen. Nu ga ik ervan uit dat dit een fase is, maar iemand tips hoe hiermee om te gaan en evt naam rellen te voorkomen. P.s. nee, het verandert totaal niet wat wij vinden van de naam en dat ze de naam niet mooi vind is voor ons totaal niet het probleem. Tis de houding en wat ze straks meegeeft aan het kind over een naam die wij uit liefde meegeven. Maar iemand tips voor een soepeler naamacceptatieverloop? </p>