Schandalig hoe ze hier soms met je om gaan!!!


Hoi dames,

sorry maar moet dit even kwijt. Zoals sommigen van jullie inmiddels wel weten, is dat ik al vanaf week 15 erg veel last had van harde buiken. Nu immers nog steeds.

Als antwoord van de vk kreeg ik telkens: géén zorgen maken, want zolang ze geen pijn doen, is het héél normaal. (ookal had ik ze al zó vroeg)
Toen ik in het begin van mijn zwangerschap toch ´n extra controle wilde, omdat ik gewoon super ongerust was, mog ik met gods gratie toch nog eerder komen, maar als het maar niet vaker voorkwam.
Toch te erg voor woorden als je dit gezegt wordt?!?!
Een tijdje later in de zwangerschap kreeg ik er ook nog af en toe steken bij die héél erg pijn deden. De vk wist niet wat het was, de één zei over de telefoon dat het bandenpijn was, de ander tijdens een bezoek, zei dat dat absoluut niet kon. Maarja..... Mocht het nu echt vaker voorkomen, kunnen we is gaan kijken voor een controle.
Weer stond ik met mijn bek vol tanden.
Afgelopen weekend ging ik naar DL, op bezoek. Daar ik wist dat men in DL héél anders met je omgaat, had ik daar een afspraak gemaakt ivm met mijn buiken en pijn. Daar ben ik grondig getest. En uit die tests bleek dat mijn baarmoedermond al aan het verkorten was!!! Het hoort 4,5 cm te zijn en bij mij was het al 3 cm. 1,5 cm al korter! Dus ik kreeg direct medicijnen mee en moet het nu nôg rustiger aan doen!!!

Ik werd daar super goed behandeld en zij stonden met hun oren te klapperen toen ze hoorden hoe hierop in NL gereageerd werd!
Wat dat betreft heb ik het toch best wel gehad met de zorg hier. Er zullen geheid ook goede zijn, maar mijn ervaring is  in elk geval slecht.  Hier is het pas ernstig volgens hun, zodra er bloed bij komt kijken. Zolang dat niet het geval is, zal het wel goed zijn.

Wil dit enkel kwijt, om  ervoor te zorgen dat jullie wel op je strepen gaan staan als je een controle wilt of wat dan ook. Blijkt maar weer dat mijn zorgen niet voor niets waren en mijn intuïtie me niet in de steek laat!

Groetjes Cody
27w4d
 
Als ik jouw was zou ik dit direct terugkoppelen aan de betreffende vk!!! Dit is echt schandalig! Als je het niet in haar gezicht wilt zeggen, zou ik haar een brief sturen. En kijken of er een andere vk in de buurt zit!! Ik begrijp volledig dat je het vertrouwen in deze persoon compleet kwijt bent. Ik zou absoluut deze persoon niet bij m ´n bevalling willen hebben!

Jinny
(37+1)
 
Hoi Cody,

Ik dacht even dat je ons op het forum bedoelde.. Gelukkig ben je op je gevoel af gegaan en heb je nu iemand gevonden die je wel serieus neemt!
Ja, wanneer ik al die reacties hier op het forum lees begrijp ik het ook niet goed. Gelukkig heb ik wel een goed gevoel bij mijn vk. Ben in mei zwanger geworden en in juni kreeg ik last van bruine afscheiding. Ik dacht 6 weken te zijn en dan zou de vk het hartje moeten kunnen horen wanneer alles oke zou zijn. Dus ik gebeld voor de 1e keer en na mijn verhaal verteld te hebben mocht ik meteen!! komen. Hij nam alle tijd voor me en gaf hele goede uitleg. Hij kon me niet gerusstellen maar zei wel eerlijk hoe hij dacht dat het zou gaan. Uiteindelijk is het dus een miskraam geworden en ik dacht dat alles wel uit mijn lichaam was dus ik belde of ik nog op nacontrole moest komen en hij wilde me nog wel even zien. Weer nam hij alle tijd voor me ookal liep hij al achter op z'n schema.
Hij hoopte mij dit jaar weer te zien! Nu, dat hoop ik natuurlijk ook.
Kortom een heel verhaal maar toch kan het wel andres in Nederland hoor. Helaas moet je super goed voor jezelf op komen en gelukkig kun je tegenwoordig je eigen vk uitkiezen!
Veel sterkte deze laatste loodjes! Hoop dat alles nu goed mag gaan en dat je minde pijn zult hebben.

Groetjes Ineke
 
Als ik jouw was zou ik dit direct terugkoppelen aan de betreffende vk!!! Dit is echt schandalig! Als je het niet in haar gezicht wilt zeggen, zou ik haar een brief sturen. En kijken of er een andere vk in de buurt zit!! Ik begrijp volledig dat je het vertrouwen in deze persoon compleet kwijt bent. Ik zou absoluut deze persoon niet bij m ´n bevalling willen hebben!


hier ben ik et helemaal mee eens. ik zou haar echt niet meer willen hebben en haar ermee confronteren. wat een bull shit zeg. maar goed dat je voet bij stuk hebt gehouden.
 
Hi Cody,

Ja dan woon je dus in het wel beschaafde Nederland. Ik realiseer me dondersgoed dat het ook anders kan maar zo'n verhaal als bij jou is toch wel weer triestheid troef. Als je niet duidelijk voor jezelf opkomt dan is het lastig om dingen voor elkaar te krijgen hier. Er wordt dus blijkbaar zoveel aangerommeld en ook door mensen die er wel voor gestudeerd  hebben. Waardeloos gewoon!!

Ben heel blij voor je dat je nu een oplossing hebt gevonden voor je probleem en dat je serieus bent genomen. Ik zou je vk hier zeker mee confronteren en lekker op zoek gaan naar een ander die je wel serieus neemt.

Succes met je verdere zwangerschap.

Groetjes,
Daantje
 

Bedankt dames!

Fijn te horen dat ik niet de enige ben die het zo schandalig vind!
Ik zal morgen met ze bellen en het ze zeker voorleggen!
Nou, jullie ook nog veel succes in jullie verdere zwangerschap, en hoop dat jullie wel in een vertrouwde omgeving wat dat betreft zitten...

Ben blij dat ik die nu ook gevonden heb...

Thanx!

Groetjes Cody
 
hoi Cody,
ik ben het helemaal met je eens, soms zijn de vk's en de z'huizen veel te laks! Toen ik zwanger was was natuurlijk ook alles nieuw en vreemd, en toen ik dacht dat mijn water gebroken was gingen mijn man en ik naar het ziekenhuis. De reactie 'ja maar waarom ben je hier?' 'nou, ik maak me zorgen! Het is mijn eerste kindje en ik weet het ook allemaal niet!' 'ja maar, als iedereen zomaar naar het ziekenhuis zou gaan zou het hier een chaos worden he!'.

ZUCHT.

Met een heleboel pijn en moeite, telefonisch overleg met de vk (3x moesten ze haar bellen het arme mens), en onze smeekbede kon  er dan misschien eventueel wel even snel tussendoor gekeken worden. Daar krijg je toch wat van!!!
Succes Stephanie
 
Terug
Bovenaan