schandalig veel speelgoed-> wegwerp maatschappij

A

Anoniem

Guest
Ik zoek een oplossing voor het op hande zijnde speelgoed overschot in mijn huis!
Mijn man en ik hebben tot nu toe nooit speelgeod voor mijn dochtertje gekocht. ze had bij haar geboorte al zoveel gekregen en met een vergiet en een pollepel is ze ook uren zoet.
Nu heeft ze haar eerste verjaardag gehad en ik ben me dood geschrokken van de grote hoeveelheid speelgoed die ze heeft gekregen.
Ik heb alles in een la gestopt en ik haal er gewoon elke maand iets nieuws uit ofzo.
Maar dat was dus nog maar haar eerste verjaardag!
Ik moet er niet aan denken dat er elk jaar weer zoveel bij komt en dan hebben we niet eens zoveel mensen uitgenodigd.
En wat als je een tweede kind krijgt, dan gaat het dubbel zo hard?!
Zo zonde allemaal.
Hebben jullie een idee voor haar tweede verjaardag?
Als ik nu eens zeg: jullie mogen allemaal komen, maar neem alstjeblieft geen cadeautje mee? Mijn man vind dat gek, maar   ik heb pijn in mijn buik als ik naar al die troep kijk. Een beter milieu begint bij jezelf zeggen ze, nou ik hoef al dat speelgoed dus niet....

groeten Elke

daar ben ik dus ook bang voor!
nog een maand en dan is hier de eerste verjaardag.
opa en omas hebben de kados al gekocht. dus kan niks meer zeggen
ik ken iemand die inderdaad heeft gezegd dat ze geen kadootje wilde maar toch werden er kleinigheidjes meegenomen. misschien scheelt het toch.
of je vraagd nuttige dingen zoals luiers en dergelijke.
gelukkig nog genoeg tijd om voor de tweede verjaardag na te denken.

Misschien een tip, vraag kleertjes/pyjama's en meer van dat soort nuttige dingen. Als je kind maar met het papier kan spelen, is het heel gelukkig, en aan nuttige dingen heb je nog wat.

Miep

Of vraag gewoon geld, dat doe ik ook. Tuurlijk zul je van sommigen toch speelgoed krijgen, maar hier zijn er veel familieleden die wel naar me luisteren en geld geven.

Verder heeft de psz hier 2 keer per jaar een inzamelingsdag voor speelgoed ed en daar breng ik dan speelgoed wat ik kwijt wil.
Sil

Hoi,

Je kan het sturen hoor! Vrienden groepen, familiegroepen, ik geef ze 'instructies' en daar zijn ze (lijkt het?) hartstikke blij mee, en ik ook! Zij bundelen hun krachten (financieel) en zo krijg ik duurzaam speelgoed (duplo ed) en mooie kleren. En als je dat allemaal niet nodig vindt, stuur je ze gewoon naar oxfam/novib. Op hun site kan je super leuke cadeautjes kopen (geiten, kamelen, maar ook een voetbal) voor mensen die het een stuk beter kunnen gebruiken dan jij.

Groetjes, KT

hoi,

dat van oxfam/novib vind ik een ontzettend leuk idee! Die ga ik zeker onthouden.
Ook leuk om zelf ''weg te geven'' bij een volgende verjaardag in mijn omgeving.

groeten Elke

Terug
Bovenaan