Schaterlachen

Bij mijn dochter begon het toen een beetje. Maar het klonk toen meer als mildly amusing ofzo. Hehehee ?
Nu ze 9 maanden is doet ze het echt luid. Maar dan moet ik ook de hele poppenkast tevoorschijn toveren hoor. Ze deed het als eerste bij gek op haar buik blazen, en vliegtuigje spelen. En dan zelf ook luid doen alsof je het hilarisch vindt. 

Onze dochter (1 jaar) doet het pas sinds kort, maar ook alleen als we haar ‘opeten’ of haar kietelen. ? Ze krijst het dan uit van het lachen. Verder lacht ze wel heel veel zonder geluid.

Dat heeft mijn dochter op die leeftijd ook nooit gedaan ik probeerde alles uit de kast te trekken maar ze deed het gewoon niet! Nu is ze 15 maanden en nu doet ze het pas.... Vooral als ze iets doet wat niet mag haha...

Klinkt als een gezond en goed ontwikkelend jongetje van 6 maanden! En ik snap dat je de ontwikkelingen zo bij houdt, dat deed ik ook. Ik was benieuwd wat hij nu allemaal weer ging leren. 
Toch kloppen die lijsten vaak niet, want ieder kindje ontwikkelt zich anders. Zeker de Oei ik groei ontwikkelingen gaan vaak te ver, volgens hun kan een kind met 1 jaar wel een Jan van Haastert puzzel van 1000 stukjes maken ?. M.a.w., neem het als een soort leidraad en zeker niet te serieus. Jouw kindje zal schaterlachen zodra hij daar én zin in heeft, én de kracht voor heeft.
Ons zoontje ontwikkelde zich een stukje trager als zijn nichtje van 5 dagen ouder, maar nu met 19 maanden doet hij alles wat hij op deze leeftijd hoort te doen.

Oke thnx allemaal, het is niet dat ik ne echt zorgen maakte maar toch fijn om te lezen dat meer ouders deze ervarig hebben met de "oei ik groei" app. In het begin ging het nog wel maar nu denk ik idd steeds vaker "huhh ?, doen andere kindjes dat echt al allemaal op die leeftijd?" Precies zoals Marjooww zegt met de puzzel haha. En dan wachten we gewoon af of het schateren nog komt en zo niet dan is die heerlijke tandloze glimlach natuurlijk ook geweldig genoeg ☺️ 

Terug
Bovenaan