schatting

A

Anoniem

Guest
Vandaag alweer 31 weken... de tijd vliegt!
Gister bij de vk geweest, ze dacht dat 'de kleine' tegen de negen pond zal wegen met 40 weken!
Onze eerste was ruim acht pond bij 42+2 weken, toen heb ik een keizersnee gehad ivm niet vorderende ontsluiten, ben benieuwd of ze gelijk heeft en hoe deze eruit gaat komen.

Iemand al ervaring met schattingen van de vk??

een trotse mama

hoi,

Onze oudste werd door de VK op zo'n 7 max 7,5 pond geschat bij 40 weken. Met 39+6 werd hij geboren met ruim 9 pond.... dat was dus een kleine misschatting . Zelf had ik echter al die tijd al het gevoel dat het een groot/groter kind zou zijn, dus had er wel rekening mee gehouden.
Bij de jongste had ik met 29 weken nog een echo en de gyn zei toen: 8 pond bij 40 weken. Hij is met precies 40 weken geboren met 4040 gram. Die schatting was dus aardig goed! De VK dacht toen op basis van buik en voelen wederom zo'n 7,5 pond en zat er deze keer dus dichter bij.

Mijn tante heeft in de kraam gewerkt en zei altijd: ze zitten er net zo vaak naar boven naast als naar beneden als dat ze het goed hebben.... het kan dus kloppen wat ze zeggen, maar het kan ook heel iets anders zijn. Afwachten dus maar.

groetjes,
Marije

Hoi! Mijn zoon werd geschat door de vk op 7 pond. Bij de geboorte was hij bijna 10 pond. Onlangs is mijn zus bevallen, bij een andere praktijk werd haar dochter op 6 pond geschat... bij de geboorte was ze 9 pond. Met andere woorden... ik lach er maar om en doe er niets mee. Ik ben nu weer zwanger en loop dit keer bij de gyn. Hij doet extra echos om de groote van het kind in de gaten te houden. Maar zegt er eerlijk bij dat het om een schatting gaat en dat ze er regelmatig naast zitten. Ze meten dan het boven been op. Dit zegt natuurlijk ook niets over de dikte van de baby! Succes!

Mijn dochtertje werd geschat op 4 kilo en woog 4685 gram bij de geboorte!
Groetjes,

Nathalie
trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Terug
Bovenaan