Scheef autostoeltje, help!

<p>Hoi!</p><p>Ik heb onlangs de maxicosi assisfix aangeschaft. Nu heb ik een kleine fiesta, en kom ik erachter dat die te klein is. Het autostoeltje is te groot achterwaarts waardoor mijn bijrijder niet meer normaal kan zitten. Achter de bestuurdersstoel is hetzelfde geval, ik kan dan niet meer normaal rijden.</p><p>Tevens loopt de achterbank erg schuin op, dat wanneer ik het stoeltje met de isofix plaats de gehele ligstand functie weg is en mijn meisje van 5 maand steeds naar voren hangt met dr koppie...</p><p>Kent iemand dit probleem? Wij zijn nu op zoek naar een nieuwe auto vanwege de grootte, maar misschien tips qua auto's met een enigzins platte achterbank/hogere geplaatste isofix punten of iets dergelijks zou fijn zijn!</p><p> </p><p>Groetjes!</p>
 
Wij vonden de Skoda Fabia een mooie maat voor een gezin met kind/2 kids en ook niet te duur+ goed tweedehands te krijgen. Dan wel de grote versie. Werd uiteindelijk een Volvo V70, daar past een heel voetbalelftal in met autozitjes? Maar dat kwam doordat we deze via via heel gunstig konden kopen.
Bij 5 maanden kun je natuurlijk ook gewoon een maxi cosi gebruiken en bevestigen met gordels, dit paste het beste in mijn suzuki alto. En voor de vraag of het veilig is; ik ben met 80kn/u aangereden op snelweg door vrachtwagen. Alto total loss, dochter zat helemaal goed in maxi cosi. Maar dat was natuurlijk ook 1000% geluk. Ik vind het nu met isofix soms bijna instabieler voelen dan met gordel. Dochter is 15 maanden en zit nog steeds in Maxi Cosi.
 
Terug
Bovenaan