scheef hoofdje/ redressiehelm

Hallo,
Mijn dochtertje is nu bijna 16 weken en heeft een erge voorkeurshouding naar rechts. Ze krijgt al kinderfysio maar waarschijnlijk krijgt ze een redressiehelm. Natuurlijk willen wij het beste voor onze meid maar spannend vind ik het wel.
Wie heeft er ervaring mee? En vooral hoe vond de kleine het?
het vervelende bij ons is dat ze hem dan in de zomer krijgt.

Groetjes nienke
 
op het kinderdagverblijf bij ons zit een meisje met zo'n helm.fel roze met geel.moeder en kind krijgen hele leuke reacties.en het kindje zelf heeft er helemaal geen last van.ze reageert er niet eens op.
veel sterkte ermee.
groetjes kari
 
Hoi,
Wij hebben een aantal kinderen gehad op het kdv met een helmpje en echt de ouders vinden het vreselijk maar de kinderen hebben er weinig tot geen last van. De eerste paar dagen is het wennen en daarna is het voor hun algewoon. Ze leren snel en kunnen zich prima ontwikkelen met een helmpje op.

succes
 
Hallo Joyce,

Mijn zoontje van nu 10 maanden heeft 4 maanden een redressiehelm op gehad. Een hele stoere blauwe met brandweerauto's en brandweermannen.
Hij heeft er zelf helemaal geen last van gehad. Het was alleen weer even lastig toen hij hem af mocht en hij een beetje te hard omdraaide of zijn hoofd ergens tegenaan stootte want normaal zat daar de helm.
Mijn zoontje had ook een hele erge voorkeur en een behoorlijke afplatting. Hier is niks meer van te zien na 4 maanden!!! We zijn zo blij dat we het hebben gedaan. Wij zagen eigenlijk na 3 weken al het eerste reslultaat.
De eerste keer naar buiten met helmp op is spannend maar je went al gauw en veel mensen weten tegenwoordig wat een redressiehelm is en zo niet dan legde ik het uit.
Soms waren mensen wel een beetje septisch...die dachten dat ik overbezorgt was en mijn zoontje zelfs al in de kinderwagen een helm op deed....laat lekker denken!!! Mijn zoontje heeft er veel baat bij gehad en er echt weinig van gemerkt.
Het nadeel is alleen het knuffelen...dan zit zo'n helm in de weg en het begint ook wel wat te stinken op den duur ondanks dat we elke dag die helm schoon maakten en zijn hoofdje wasten.
Wij zijn erg blij dat we er voor gekozen hebben en achteraf zijn die 4 maanden voorbij gevlogen. Hij heeft hem 22 uur per dag opgehad en het reslultaat is er naar.
 
Sorry, ik bedoel natuurlijk Nienke....

(en wij hebben ook het geluk gehad dat Rik hem in de winter op kreeg maar ik zou mij daar niet van laten weerhouden) Rik is een paar keer ziek geweest met koorts en heeft ie hem ook niet opgehad. En vond het daarna ook niet erg dat hij hem weer opkreeg.
 
Hallo,
Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft al 4 maanden de redressiehelm en merkt eigenlijkniet dat hij hem opheeft. Als er besloten wordt dat er een helm kan genomenen worden zou ik het doen, buiten dat het hoofdje mooi rondt wordt heeft het ook de voordelen dat als ze gaan staan en lopen dat ze zich niet zoveel pijn dioen als ze vallen
 
Terug
Bovenaan