scheef nekje?

Hoi moeders,

Mijn meisje kijkt graag naar links.
Het consultatie bureau heeft al gewaarschuwd dat we oefeningen moeten
doen, anders moet ze naar de baby fysio?
Wie herkent dit?

Groetjes van Joanna moeder van Kirsten 3,5 maand  

hallo

ons zoontje Ash had dit probleem ook maar dat kwam omdat hij met de vacumpop geboren is en draaien naar de linker kant ging moeitlijker en wij hem meer op zijn zijde laten  liggen nu zie je er niks meer van hij kijk even graag naar alletwee de kanten
Ash is geboren op 2/11/06
groetjes Tess

Hallo Joanna,

Onze Jinte(10 weken)  heeft ook een voorkeurshouding naar links (met de vacuüm geboren) ze is al vanaf week 3 bij de osteopaat en de fysio hiervoor. Krijgt flink oefeningen maar vooral tips voor de ouders. Van rechts benaderen, alles via de rechterkant doen aan de rechterkant speelgoed neerleggen etc etc. Het is de moeite waard om je kindje te laten onderzoeken.

Succes ermee, Mirjam

Hoi,

Mijn baby is zonder vaccuum geboren en had ook een hardnekkige voorkeur naar links (meestal is het links). We hebben geoefend, geoefend en geofend om een te erge afplatting van het hoofdje te voorkomen en dat is gelukt.
Meestal verdwijnt de voorkeurshouding na 12 weken. Bij jullie is dat niet het geval. Ik zou in jouw geval dan een afspraak maken bij de baby-fysio. Vaak zijn 1 of 2 afspraken voldoende om te weten hoe je zelf aan de slag kunt.
Je hebt geen verwijsbrief nodig. OP het comsultatiebureau zitten ze altijd te zeuren over kleine dingen en juist aan de vookeurshouding wordt vaak niet zo veel aandacht besteed. Mede daardoor heeft mijn nichtje nu een helmpje op en is ze onderontwikkeld  qua beweging aan haar linker kant. Haar moeder gaf het steeds aan op het CB maar daar zeiden ze dat het vanzelf over zou gaan.
Bij veel kinderen gaat het oook vanzelf over maar dus niet bij allemaal en dat is zonde.
groeten Elke

hoi,

Elianne had er ook last van en idd ook een vacuum bevalling.
toen ze 3 weken oud was kreeg ze een dikke bult in haar nek en een voorkeur voor links ( noemen ze torti colli).
nu krijgt ze fysio. we moeten allerlei oefeningen doen zoals met een speeltje lokken om 2 kanten op te kijken.
het is zeker de moeite waard om langs de huisarts te gaan, want het is goed te behandelen.

elianne is geboren op 19-11-2006

groetjes Carolien

Mijn dochtertje (06-12-06) heeft een voorkeurshouding naar rechts. We zijn afgelopen week naar de kinder fysio geweest na verwijzing van het CB. Het is zeker aan te raden langs de fysio te gaan. Ze controleren daar of er geen medische oorzaak is waarom ze een voorkeurshouding heeft. Onze dochter heeft tijdens de geboorte haar sleutelbeentje gebroken en het is lekker om te weten dat haar voorkeurshouding niet daaraan ligt. Ze heeft gewoon nog niet echt door dat ze ook een linker armpje heeft. Met goed oefenen moet het gaan verbeteren.

hallo,
mijn zoontje is ook met de pomp gehaald en heeft ook last van zijn nek
na 2 weken begon in zijn nek ook een zwelling te komen en kreeg daardoor ook een voorkeurshouding
zijn eerste sportblessure noemde de fysio het!
hij kwam met 4 weken bij de fysio en met 3 weken   bij de osteopaat!!
ik zou het zeker aanraden je kan er maar beter gelijk wat aan doen andres krijgen ze idd een scheefhoofdje en is de nekspier te kort
wij moeten hem nog steeds goed oprekken om over een jaar de operatie niet te hoeven hebben!maar het gaat allemaal al veel beter!hij kijkt nu alletwee de kanten op~!!!

liefs leonie

Lieve moeders,

Bedankt voor de reacties!
We zijn flink aan het oefenen en het lijkt steeds beter te gaan.
Over 2 weken moet ik weer terug met Kirsten naar het consultatie
bureau, wordt vervolgd...

Liefs Joanna en Kirsten

Terug
Bovenaan