scheefhangend hoofdje / voorkeurshouding

hallo allemaal,
Vraagje; Anne, 11 weken nu, houdt sinds zondag opeens haar hoofd helemaal scheef naar rechts, dus als je haar oppakt, dan blijft dat hoofd zo scheef naar rechts hangen, haar rechterschouder trekt ze ook een beetje op. Vanmiddag deed ik haar in bad, had ze ook nog plots een mega smetplek in haar rechter nekplooi gekregen!
Nu had ze wel een voorkeurshouding naar rechts, was op zich altijd nog goed te corrigeren, liggend dan, In een wipstoeltje vindt ze niets, daar ligt ze dan overstrekt in, hoofd achterover naar rechts.hmmm.
Denk dat dat nekje misschien nu een kou heeft gehad; zaterdag zijn we terug komen rijden van een logeerpartij bij mijn ouders die zo'n 3 uur verderop wonen. Misschien door de Airco ofzo??dacht dat je daar geen last van zou hebben met Climat-control??Ik kijk het vandaag sowieso nog maar even aan, wat vinden jullie??Iemand die het herkent???
Verders is Anne wel een heel rustig meisje, slaapt erg veel, vind box nog maar matig succes, overstrekt zich vaker in box, stoeltjes, maar huilt weinig, als ze honger heeft vooral, of als iets haar minder bevalt; bijv. in bad gaan, vindt ze niet leuk.

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn??
Hey, groetjes en alvast bedankt, martine
 
Hoi Martine,

Wellicht heeft je baby last van het kiss-syndroom. Laat dit door een manueel therapeut onderzoeken (op verwijzing van de huisarts). Niet alle huisartsten zijn overtuigd van het kiss-syndroom, laat je dan ook niet afschepen met opmerkingen als: Je baby is geen huilbaby dus het kan geen kiss zijn. Wellicht heeft je baby een vastzittende nekwervel (voorkeurshouding, overstrekken kunnen symptomen van kiss zijn). Mijn baby had last van het kiss-syndroom, zonder te huilen. Maar haar nekwervel zat wel vast en daardoor had ze een voorkeurshouding en kreeg ze een scheve afplatting van de schedel. Een paar behandelingen van de manueeltherapeut en de klachten waren over. Nu, een paar maanden later is haar hoofdje gelukkig ook alweer behoorlijk rechtgetrokken.
 
Terug
Bovenaan