Scheelt jouw 2e minder dan 2 jaar met de 1e? Hoe doe jij dat?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Wij willen heel graag voor een tweede kindje gaan maar mocht dat snel lukken schelen onze kindjes minder dan 2 jaar. De praktische ongemakken die dat met zich meebrengt houdt ons nog tegen ervoor te gaan.
Want hoe doe je dat als je even boodschappen wilt doen, even wilt wandelen? De oudste is nog te klein om lang te lopen. Een duowagen is pas handig als de jongste in een buggy kan zitten. En dat kost weer een hoop geld terwijl we 2 mooie wagen hebben staan. En de kinderkamer? Moet de oudsten met zijn 1 jaar en 9 maanden dan uit zijn ledikant, kopen we een tweede kinderkamer?

Dit soort dingen maken me aan het twijfelen. Moeten we niet langer wachten met een 2e? Maar mijn gevoel zegt dat we er nu al klaar voor zijn en we vinden het heel leuk voor de kindjes als ze weinig schelen.

Schelen jouw kindjes ook minder dan 2 jaar of ben je zwanger van de 2e kort op de oudste? Heb je slimme oplossingen bedacht? Dan hoor ik die graag!

Liefs, Amy, mama van Senna (10 mnd)

he Billie,

wat grappig,..... ons gevoel zei ook: leuk een tweede..... en dus nu ben ik zwanger en de oplossingen voor alle vragen en problemen die komen ach dat zien we wel.... hihihi. Maar het andersom doen eerst erover nadenken en dan doen is ook een slim idee hahaha..

Wij kopen via marktplaats wss een tweede kinderkamer en ik heb gekeken naar de duo-seat voor de mutsy, maar het kost evenveel om een tweekindsbuggy (bijna dan) nieuw te kopen, dus dat zal het wss worden.

Ons huis is niet mega groot, dus we moeten wat schuiven met wat dingen, maar ach... dat lukt allemaal wel.

En de rest..... komt tijd komt raad.

liefs

mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

Ik spiek even mee voor de praktische oplossingen, zelf houdt dit me ook wel een beetje tegen.

Groetjes Jenneke mv Ivar

heey ik ben hier nieuw op het forum maar ik heb nu een dochtertje van net een jaar en ben nu 12 week zwanger van de 2e.
We wouden wel graag een 2e maar hadden niet verwacht dat het zo snelzou gaan maar we zijn er nu wel super blij mee.

We denken wel dat we een 2e baby kamer aanschaffen want we vinden een groot bed wel een beetje eng voor onze dochter.
en kwa winkelen enzo moeten weook nog kijken hoe we het gaan doen want ik heb mijn rijbewijs niet en mijn man is vrachtwagen chaufeur dus die is alleen in het weekend thuis maar ik denk dat het allemaal wel vanzelf zou gaan en maak meer niet zo druk over ik zie wel hoehet loopt.

groetjes ingrid

Hoi amy!

Hier een kersverse moeder van 2 kleintjes. Mijn dochter is 2 weken geleden geboren en mijn oudste was toen ruim 15 maanden.
Bij ons was de 2e zwangerschap een verrassing dus tijdens mijn zwangerschap kwamen jouw vragen bij mij op.

Wij hebben een buggypod gekocht. Dit is een inklapbaar wagentje die je aan je huidige wagen vastmaakt. Is niet voor alle wagens geschikt. Verder heb ik de buikdrager van babybjorn gekocht. Dan kan ik de kleinste in de buikdrager doen en de jongste in de inklapbare buggy(mijn auto is niet zo groot, kan dus niet een grote wagen in).

Verder hebben we op marktplaats een commode en een juniorbed gekocht. Het bed heeft spijlen die eraf gehaald kunnen worden dus is nu een groot ledikant. De jongste is naar de kamer van mijn oudste gegaan.

Vandaag was mijn 1e dag alleen met de kids(man is vandaag weer gaan werken) en ik vond het wel zwaar. De oudste is nog niet in staat om goed te luisteren en doet  van alles wat niet mag. Twee kinderen voeden, verschonen en aankleden is echt een dagtaak. Gelukkig zijn het beide makkelijke kinderen anders zou ik gek worden.

Het zal aankomend jaar wel druk zijn maar ze hebben wel veel aan elkaar en ik heb het zwanger zijn achter de rug (vond ik best zwaar ivm bekkenklachten). Ik kijk nu al uit naar volgend jaar als ze met elkaar kunnen spelen!

gr
Marielle mv Noa en Delia

Lieve dames,

Bedankt voor jullie berichtjes en andige tips. Mede dankzij jullie positieve berichtjes hebben mijn man en ik besloten volgende maand voor een 2de te gaan.

Liefs van een najaar 2006 mama!
Amy, mv Senna

Wat leuk om te lezen dat je hebt kunnen belissen Amy! Tussen onze kinderen zit twee jaar. Voor ieder verschil zijn voors en tegens te bedenken. Onze oudste kwam net in de beruchte periode als ze twee zijn. Dwars en nog eens dwars. maar omdat ik mijn handen vol had en niet overal op reageerde was het een korte maar hefige periode. Nu zie ik als dat de meisjes veel aan elkaar hebben en iig veel gezelligheid. Ze houden alletwee van van mensen om hun heen dus dat gaat heel goed.
Een compleet gezin met lekker veel reuring.
Ik hoop dat je dan maar snel zwanger mag worden.

Groetjes Renske mv Meike 12-07-06

Terug
Bovenaan