Scheelt jouw 2e minder dan 2 jaar met de 1e? Hoe doen jullie dat praktisch gezien?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Wij willen heel graag voor een tweede kindje gaan maar mocht dat snel lukken schelen onze kindjes minder dan 2 jaar. De praktische ongemakken die dat met zich meebrengt houdt ons nog tegen ervoor te gaan.
Want hoe doe je dat als je even boodschappen wilt doen, even wilt wandelen? De oudste is nog te klein om lang te lopen. Een duowagen is pas handig als de jongste in een buggy kan zitten. En dat kost weer een hoop geld terwijl we 2 mooie wagen hebben staan. En de kinderkamer? Moet de oudsten met zijn 1 jaar en 9 maanden dan uit zijn ledikant, kopen we een tweede kinderkamer?

Dit soort dingen maken me aan het twijfelen. Moeten we niet langer wachten met een 2e? Maar mijn gevoel zegt dat we er nu al klaar voor zijn en we vinden het heel leuk voor de kindjes als ze weinig schelen.

Schelen jouw kindjes ook minder dan 2 jaar of ben je zwanger van de 2e kort op de oudste? Heb je slimme oplossingen bedacht? Dan hoor ik die graag!

Liefs, Amy, mama van Senna (10 mnd)

hoi

mijn oudste was 2 jaar en 10 maanden toen jens kwam
ik heb dit echt ervaren als ideaal
ook tijdens de zwangerschap, zelfstandig was ze al,
niet tillen, zelf schoenen aan, enz enz
toen jens kwam snapte ze echt alles, ze kan alles zeggen,
we hebben even zo'n kiddyboard gehad, maar dat was snel al niet meer handig

persoonlijk moet ik er niet aan denken om een 2e te krijgen als mn eerste nog in de peuterpuberteit zit, dus nog geen 2 is, het lijkt me erg zwaar,
wij kunnen nu alles zo doorschuiven, de autostoel enz enz

ik zag pas iets nieuws, mischien heb je er wat aan, dat is voor een kinderwagen, je kan er wat naast vastmaken waar je ouste in kan zitten
geen idee hoe het heet, maar zo hoef je je wagen niet weg te doen

groetjes

hoi

geloof me het valt best mee met 2 ukkies, kwestie van wennen. Onze meiden schelen 18 maanden en straks komt de 3e erbij dan zal de oudste nog geen 3 zijn (op 2 maand na) en de jongste 16 maand. Als ik boodschappen moest doen ging de oudste in de wagen en de jongste in de draagzak (ze kon al wel goed lopen maar niet zo lang) inmiddels loopt de oudste rustig 3 km (wel met veel bloemetjes plukken tussendoor haha) en zit de jongste in de wagen, straks doe ik dan zo weer, mocht het echt niet lukken kan ik dan altijd nog een duowagen kopen.

We hadden een 2e ledikantje gekocht maar toen ik 4 maand zwanger was besloot de oudste uit haar ledikantje te klimmen en dat een leuke hobby te vinden, dus die ging hups zo in een gewoon bedje.

Mijn oudste was 16 maanden toen haar zus geboren werd. Wij hadden een wieg en daar kon de jongste in, en de oudste kon nog even in het kinderbedje. Na 4 maanden ging de één naar een meegroeiledikant en de ander naar het kinderbedje.

Ik heb destijds een duowagen aangeschaft en was daar zo happy mee. Ik ging overal naar toe met twee kleine kids.
Voordeel van twee kids vlak na elkaar is dat ze beide nog slaapmomentjes hebben en jij dus ook.

Ondertussen is er nog een setje van 2 kids bij gekomen. Tussen onze twee jongsten zit 12 maanden en een week.
En ik doe dus gewoon boodschappen met 2 of 4 kids. Alhoewel dat nu even wat moeilijker wordt, want prul van 5 maanden is nogal big, en past dus niet meer in de draagzak. Maar wandelen gaat natuurlijk prima, alhoewel madam ook de duowagen uitgroeit, maar nog effies doorzetten en ze kan mooi een beetje zitten. Kortom over dat soort probleempjes groei je ook were heen.

Tuurlijk vergt het enige organisatie, maar wat denk je dat twee kinderen die 3 schelen of 5 jaar of nog meer of minder heel gemakkelijk is.

Wat ik juist het vermoeiends vind is de grote verschillen tussen de oudste en de jongsten. De oudsten gaan naar sport en de jongsten moeten nog slapen. Mara aan de andere kant de oudsten helpen ook were met de jonsten en zo is er voor alle leeftijdsverschillen wta te zeggen.

Miep

Onze kinderen schelen precies twee jaar. Ik vind het heel goed te doen al is het soms wel eens beredruk, dit ligt dan aan de bui van de oudste, haha! Hij kan er als peuterpubertje echt wat van.
Een aantal weken voordat ik uitgeteld was van Floor is Tijmen uit het ledikant gegaan in een 'groot' bed, wel met een bedrekje ervoor, en dat ging heel goed. Hij is er nog nooit uitgekomen of gevallen gelukkig!
In het begin droeg ik Floor meestal in een draagdoek (tricot-slen) en nam ik Tijmen mee in zijn buggy.
Later (toen Tijmen goed gewend was aan zijn zusje) gebruikte ik zo'n plankje achter de wandelwagen waar Tijmen opstond. Ik ben er wel achter gekomen dat een 'snoertje' van mijn pols naar die van Tijmen (Prenatal) een uitkomst is. Hij wilde niet altijd blijven staan en wanneer ik even met Floor bezig was ging meneertje er wel eens vandoor .
Verder heb ik nog een kinderstoel erbij gekocht, Floor zit in de Chicco stoel en Tijmen in de tripptrapp. Die laatste stoel vind ik echt ideaal voor als je kindje wat ouder is! Hij kan er wel inzitten tot hij een jaar of 8 is, zonder tafeltje en gordeltje dan he?
groetjes,
Ruth

Hallo,

onze kinderen schelen op een week na 2 jaar. Ik zou je aanraden een duowagen te kopen. Wij hebben hem niet, maar het lijkt me ideaal, omdat je kindjes erg weinig in leeftijd schelen en ik weet nog heel goed dat toen onze dochter 1 jar en 9 maanden was nog erg graag in de wagen zat en ze sliep er ook nog heel goed in.
Bijvoorbeeld bij een urban jungle wagen en een mountain terrain wagen heb je babynestjes waar het babytje in ligt. Er zijn ook wagens waarbij het babietje onder het oudste kindje hangt,, de kiwi explorer.
Wij hebben ook twee kinderstoelen, net als ruth. En ons oudste is inderdaad met 1 jaar en 9 maanden in een groot bed gegaan. Allemaal prima gegaan. Ze sliep ook nog in een slaapzak en kon niet uit bed komen. We hebben niet tegen haar gezegd dat ze nu een groot bed kreeg omdat de baby kwam. We hebben haar ruim voordat Stijn kwam al in de andere kamer en ander bed gelegd. Steeds prima gegaan!

En ja,   het is druk, maar ik vind het fijn dat ons gezin nu compleet is en dat we vanaf hier weer verder kunnen!

Succes met je keuze!

groetjes,
kiki

hallo,

Onze oudstemeid was 15maanden toen haar broertje werd geboren.het is even wennen maar het goed te doen.we hebben een duowagen gekocht.echt ideaal!!!voor Julia[de oudste]hebben we een ledikantje gekocht.[hier kunnen ze schijnbaar tot hun 4e jaar in]ik had van  mijn vroegere kamer nog een mooie kast en groot bureau,dat hebben we nu gewoon voor julia gehouden.verder heb je alles al en kan ik tot nu toe en nu zit je nog een beetje in het ritme van vroeg je bed uit komen,al hebben wij niets te klagen met de kids!!.sterkte met beslissen.

groetjes,Jeannet.Julia en Damian

Lieve dames,

Bedankt voor jullie berichtjes en andige tips. Mede dankzij jullie positieve berichtjes hebben mijn man en ik besloten volgende maand voor een 2de te gaan.

Liefs van een najaar 2006 mama!
Amy, mv Senna

Terug
Bovenaan