Scheelt jouw 2e minder dan 2 jaar met de 1e? Hoe doen jullie dat praktisch gezien?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Wij willen heel graag voor een tweede kindje gaan maar mocht dat snel lukken schelen onze kindjes minder dan 2 jaar. De praktische ongemakken die dat met zich meebrengt houdt ons nog tegen ervoor te gaan.
Want hoe doe je dat als je even boodschappen wilt doen, even wilt wandelen? De oudste is nog te klein om lang te lopen. Een duowagen is pas handig als de jongste in een buggy kan zitten. En dat kost weer een hoop geld terwijl we 2 mooie wagen hebben staan. En de kinderkamer? Moet de oudsten met zijn 1 jaar en 9 maanden dan uit zijn ledikant, kopen we een tweede kinderkamer?

Dit soort dingen maken me aan het twijfelen. Moeten we niet langer wachten met een 2e? Maar mijn gevoel zegt dat we er nu al klaar voor zijn en we vinden het heel leuk voor de kindjes als ze weinig schelen.

Schelen jouw kindjes ook minder dan 2 jaar of ben je zwanger van de 2e kort op de oudste? Heb je slimme oplossingen bedacht? Dan hoor ik die graag!

Liefs, Amy, mama van Senna (10 mnd)

Wij willen de 2e ook heel snel na de 1e en ben hier ook erg benieuwd naar. Lotte is nu bijna 5 maanden en de 2e staat voor het voorjaar van 2008 in de planning.

Met als criteria dat ik weer  een goede conditie heb én weer op mijn oude gewicht ben (schijnt heel slecht voor je gezondheid te zijn om die laatste kilootjes er aan te laten zitten. Met name hart en bloevaten.)

Groetjes, Marisa

hoi hoi

ik heb dus 2 kindjes vlot opelkaar
romy is nu net 18 maanden en kirsten is nu bijna 3 weken
wij wisten wel dat we er snel 2 op elkaar wilden vinden we leuk voor elkaar.
we zijn zelf ook nog jong allebei 23
romy doet het heel   goed bij kirsten en noemt het de baby kan natuurlijik niet echt veel praten ze geeft kusjes aan haar en aait haar over haar hoofdje als ze smorgens naar beneden komt is het eerste wat ze zegt baby baby
ik was heel erg onzeker over hoe het ging joost was 1 week thuis en ging daarna weer aan het werk ik deed alles al zelf namelijk dus de zondag in bed heb ik lopen huilen wil je niet weten was zo bang voor het feit dat ik er nu alleen voor stond maar tot op de dag van vandaag nog nergens echt tegen aan gelopen
het nadeel bij ons zijn echter 2 dingen woon op 1 hoog en de kinderwagen heb(jan geen loopplank heb quinny buzz en vinden het zonde om weer een nieuwe te moeten kopen dus ik los het gewoon op
naar beneden gaat nu echter goed romy loopt namelijk al vanaf 10 maanden dus is nu ook zo goed loops dat ze veel zelf kan(wil)trap af houdt ze me handje vast en andere aan de leuning trap op doet ze zelf en ik loop erachter het is soms beetje vervelnd maar neem het zoals het is
als we met zijn 4en weggaan zit romy is de buggy en ga ik alleen met ze weg loopt romy aan het handje of duwt ze de wagen (meehelpen) is heel belangrijk
in de supermarkt ja soms wat lastig maar ja iedereen die kinderen hebt maakt soms wel eens een lastig kind mee en wat ik net zei gewoon zoveel mogelijk laten helpen   met alles en veel met ze praten.
soms is het wel eens zwaar hoor maar heb nog geen moment gehad he waarom nou 2 zo kort op elkaar
o ja we hadden romy vrij snel een pop gegeven met een flesje nu als ik de kirsten de fles geef geeft zei haar baby eten het zijn de kleine dingen die je doet maar ze begrijpen het wel.
het vordeel is denk ik dat ze nog geen echte jarloezie kennen weet ik niet zeker hoor maar denk ik
nou denk dat je hier miscchien wel wat aan hebt en als je nog wat wilt weten vraag gerust hihihi

groetjes
linda mv romy en kirsten

o ja en romy slaapt nog gewoon in haar ledikant
wij hebben een hele goedkope kinderkamer gekocht op marktplaats voor 50 euro en is nog heel mooi van staat

gr
linda

Hoi,

mijn oudste twee schelen iets meer  als twee jaar met elkaar. Ik had een dubbele wandelwagen met twee zitjes achter elkaar, waarvan ik de achterste helemaalplat deed met een reiswieg erin. Op deze manier kon de baby er al meteen in. Verder klom de oudste met 18 maanden uit zijn ledikant en hebben we hem dezelfde dag nog in een meegroeibedje gelegd. We waren veel te bang dat hij een keer verkeerd zou vallen. Het voordeel is als je ze snel op elkaar krijgt dat je nog helemaal in het ritme zit van vroeg wakker enzo. Ik merk nu bij de derde (juni 2007) dat ik toch wel weer moet wennen aan een aantal dingen. De oudste twee zijn nu trouwens zeven en vijf.

Groetjes van Marloes

Ik heb (nog) geen 2 kinderen, maar wil ze ook snel achter elkaar. Nou heb ik laatst ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat er iets nieuws is: een buggy die je aan je kinderwagen vast kunt maken. Je hebt dan een wandelwagen en een buggy naast elkaar. Een andere oplossing is een plankje (is universeel verkrijgbaar) achter je wandelwagen vastmaken. Je wat ouderen kindje kan daarop meeliften als ie moe is.
Wij hebben het plan om het oudste kind 'gewoon' te verhuizen naar een bedje wanneer er een 2e is. Eventueel met een 'hekje' ervoor of een extra matras ervoor op de grond. Het schijnt ook goed te werken om het dekbed/deken overdwars op het bed te doen en dan goed instoppen.
Voor ons is het nog lang niet zover, maar we denken wel vast over dit soort dingen na. Maar het meeste zal ter zijner tijd wel komen (oplossing er plekke bedenken).

Groeten,
Chantal (& Mirte 13w)

hoi,

ook onze kleintjes zitten kort op elkaar (schillen op een paar dagen na 19 mnd.).

- wij hadden in eerste instantie een duowagen achter elkaar, maar omdat onze oudste vrij flink is was het geen rijden met dat ding voor mij, aangezien we die voor 30 euro van vrienden over haddengenomen hebben we een wagen gekocht met 2 zitjes naast elkaar, een reiswiegje (nestje noemen ze dat met deze wagens) en onze 2e uk kon lekker liggen. is een hele fijne wagen, ben er super blij mee.

- onze oudste is toen ie 17 mnd. was naar zijn nieuwe kamer verhuisd met een junior bedje, ik heb er wel een hekje ingezet, gaat van begin af aan super!

succes, wij vinden het super zo op deze manier. De oudste is super lief voor zijn kleine zusje, zo hartverwarmend om te zien.

liefs Miranda
mama van Danique*, Patrick (16-12-2005) en Ilona (11-07-2007)

Hoi hoi,

Ik ben   5 weken geleden bevallen van mijn derde kindje.
Onze middelste en de jongste schelen net 2 jaar. En dat gaat prima.
We moeten er erg vaak opuit om de oudste naar school en vriendjes en zwemles te brengen, en dat is geen enkel probleem. Ik heb ook een duowagen met zitjes achter elkaar en het achterste zitje kan helemaal plat.
Ook heb ik een fietskar gekocht met een baby schelp erin, de oudste op haar eigen fiets en de jongste 2 in de fietskar (lekker droog!).
Voor alles is een oplossing. Ik zag er tijdens de zwangerschap best tegenop, en was bang dat ik al die kids nooit door de dag heen kreeg maar het valt reuze mee!!

liefs Daan

Terug
Bovenaan