Scheelt jouw 2e minder dan 2 jaar met de 1e? Hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Wij willen heel graag voor een tweede kindje gaan maar mocht dat snel lukken schelen onze kindjes minder dan 2 jaar. De praktische ongemakken die dat met zich meebrengt houdt ons nog tegen ervoor te gaan.
Want hoe doe je dat als je even boodschappen wilt doen, even wilt wandelen? De oudste is nog te klein om lang te lopen. Een duowagen is pas handig als de jongste in een buggy kan zitten. En dat kost weer een hoop geld terwijl we 2 mooie wagen hebben staan. En de kinderkamer? Moet de oudsten met zijn 1 jaar en 9 maanden dan uit zijn ledikant, kopen we een tweede kinderkamer?

Dit soort dingen maken me aan het twijfelen. Moeten we niet langer wachten met een 2e? Maar mijn gevoel zegt dat we er nu al klaar voor zijn en we vinden het heel leuk voor de kindjes als ze weinig schelen.

Schelen jouw kindjes ook minder dan 2 jaar of ben je zwanger van de 2e kort op de oudste? Heb je slimme oplossingen bedacht? Dan hoor ik die graag!

Liefs, Amy, mama van Senna (10 mnd)

Hoi hoi,

Onze dochters schelen 17 mnd en ik heb er nooit een probleem meegehad. Ik heb inderdaad een duowagen gekocht, zoéén waar de baby achterin ligt en de oudste voorin een stoeltje zit. We hebben voor de oudste een peuterbed gekocht die zijn 140 bij 70 en die van ons had in eerste instantie nog spijlen en die kon je ombouwen tot een gewoon ledikant. Dit vonden we wel fijn omdat ik bang was dat ze anders uit bed zou vallen.

Als ik boodschappen ging doen dan zaten ze allebei in de wagen eerst natuurlijk in de maxicosi en de oudste in de wagen zelf en laten 1 in het stoeltje en 1 in de wagen.

Nu zijn ze 3 en 2 en ze spelen zo lief met elkaar, ze liggen qua ontwikkeling ed niet veel uit elkaar dus hebben ze ook veel aan elkaar.

Inmiddels ben ik in verwachting van de 3e en daar zit dan iets meer tussen nl 2jr en 3mnd met de jongste.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik zou gewoon mijn gevoel volgen.

Groetjes Daantje

Hi,
Onze dame is 17 maanden ongeveer als de tweede komt.
Eerste babykamer hebben we gekregen, dus kosten waren er niet.
En ik krijg van vriendin dadelijk een groter ledikant, kan de oudste in, mag dan ook verhuizen naar de voorkamer, en de baby gaat naar de babykamer.

We gaan straks ook een duowagen kopen.

Lang leve marktplaats.
X

Onze meiden schelen 20 maanden. Het was geen bewuste keuze, maar omdat we op onze oudste 3 jaar hebben moeten wachten, hadden we niet verwacht dat ik van de 2e al na 3 maanden zwanger zou zijn. Het eerste jaar was best pittig, maar nu vind ik het heerlijk, ze zijn nu 4,5 en bijna 3. Kunnen goed samen spelen.
Praktische problemen hebben we eigenlijk niet gehad. We wonen vlakbij het winkelcentrum en de oudste kon al vrij snel op een plankje aan de wandelwagen  staan. Als ik echt veel nodig had of ging winkelen deed ik dat samen met mijn moeder of stelde het uit tot het weekend zodat we samen konden, de baby in de kinderwagen, de oudste in een buggy.
De jongste lag de eerste 3-4 maanden in een wiegje, en daarna kon ik van iemand een ledikantje lenen. De commode stond op de babykamer, en de oudste kon ik daar dan ook verschonen of beneden op de tafel ging ook prima.

Ik zou zeggen, als je het gevoel hebt dat een 2e kindje welkom is, ga er dan voor. Misschien duurt het wel even voor je zwanger bent, en maak je je nu voor niks druk.

groetjes Mel

Niet overnadenken, gewoon doen. Wij hadden er 3 in 2,5 jaar. Allemaal dezelfde commode. 2 op een kamer. Wel 2 ledikantjes omdat ze maar 11 mnd scheelde. De 3e in de wieg bij ons. Je gaat pas iets kopen als je het nodig heb. Alleen een dubbele kinderwagen waar de baby achterin ligt is wel heel handig. Maar voor korte stukjes lopen is een draagzak ook lekker.
Het is gewoon genieten als je er 2 achterelkaar heb.

bij mij schelen ze 20 maanden. ik had een duowagen, bij de urban jungle duo zit gewoon een reiswieg en een buggy naast elkaar en later twee buggy's dus geen probleem. Er zijn er genoeg te koop op marktplaats. Daarnaast gebruikte ik ook vaak de draagdoek www.draagdoek.nl Ik heb ook op markplaats een tweede ledikant gekocht. Ik vind het echt 100% meevallen met de drukte.

ik zou er dus zeker niet mee wachten als je er aan toe bent alleen omdat het soms niet praktisch is. Als er meer verschil tussen zit moet de oudste straks naar school en moet je de kleien 4x per dag meenemen, ook niet echt handig toch?

Terug
Bovenaan