scheetjes

ben ik weer...
Heb 3 onderwerpen vandaar dat ik ze apart doe.

onze zoon van 7 weken heeft sinds een paar weken last van veel winderigheid.....en stinken!!!
terwijl ik niet heel raar/gekruid eet ofzo!!

ik merk dat hij nu begint met kronkelen en mopperen/huilen zon 2 uur na het voeden.
Het is echt dat hij last heeft van de scheetjes (denk ik) dan dat het krampjes zijn,want tussen het gemopper door komen de scheetjes eruit...ze knallen niet allemaal ,maar ruiken doe je ze altijd.
het is niet erg om scheten te laten ,maar merk wel dat hij het vervelend vind

Kan ik hier iets aan doen...of heeft het toch te maken met het gulzig drinken??

Ik hoop dat jullie wat raad hebben.

grt kristel
 
Hallo,

ik denk niet dat het komt door te gulzig drinken. Eerlijk gezegd kon onze zoon er ook wat van toen ik borstvoeding gaf hahaha, en idd dan at ik ook niet echt pittig of gekruid, ik denk dat alle baby´s dit wel hebben en denk dat het toch van de bv komt. Wat evt. werkt voor z´n krampjes is inflacol dat geef je dan voor de bv en heeft hij niet zo´n last van krampjes.

groetjes Caatje
 
Hoi hoi!

Ik ken het "probleem". Onze dochter had ook enorm veel last van buikkrampen met winderigheid en boeren als gevolg. Vaak tussen 2 voedingen in.
Ze drinkt heel onrustig, beweegt veel met haar hoofd en laat een hoop melk weglopen tijdens het drinken.
Ik heb als tip gekregen om haar anders te gaan aanleggen bij het voeden.

Ik laat haar nu iets meer in een zithouding eten. Dit gaat tot nu toe heel goed!
Een andere houding is om je baby op je buik te leggen en dan liggend eten te geven. Je ligt dan allebei in de zelfde richting. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Verder kolf ik soms iets melk voordat ik haar eten geef. Dan is de erge "druk" eraf.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan