Scheeuwen

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wie heeft er een tip.
Nathan heeft sinds kort door dat hij kan schreeuwen. En niet een klein beetje ook. Wij waren laats in de V&D een kopje koffie aan het drinken en meneer zet het op een gillen. Ik schaamde me dood Vooral omdat ik niet weet wat ik ermee moet. Ik kan het niet negeren want daar word het niet beter van. Als ik dan tegen hem zeg dat hij moet ophouden dan begint hij alleen maar te lachen en is het even stil. En dan begint meneer soms nog harder.
Hij doet het eigenlijk altijd, het schreeuwen. Als ik met hem gaan wandelen of als we samen een broodje eten. Hij zit dan in de kinderstoel. Of als hij in zijn loop wagentje zit. Of als hij in de box ligt. Minimaal 6a 7 keer per dag moet er even een paar minuten geschreeuwd worden.
Ik heb al geprobeerd om heel hard terug te schreeuwen, maar dat hielp niet echt. Hij begon toen alleen maar te huilen. Wat ik ook heel logisch vind. Maar ik weet niet wat ik eraan kan doen. Zachtjes praten helpt niet. Hem een afleiden met speelgoed of met eten helpt ook niet. Hij blijft gewoon schreeuwen. Is dit een fase waar ze doorheen gaan of is dit blijvend
Ik hoop het niet want het werkt aardig op mijn zenuwen.
Wie kent dit of heeft er een tip. Ik hoop dat ik niet de enige ben die met dit vervelende gedrag te maken heeft.

Groetjes Karin E

Hoi Karin,

Dit is een fase waar je doorheen moet, je zoontje heeft zijn eigen stem ontdekt en is die aan het uitproberen.
Dit gaat weer over, maar kan je niet zeggen hoe lang het zou kunnen duren. Mijn beide zoons hebben het niet gehad vandaar dat ik het niet weet.

Adviezen heb ik dus niet voor je, maar hopenlijk wordt het bij jullie binnenkort weer iets rustiger.

Liefs Saskia

Hoi Karin,

Ik heb inderdaad ook wel gehoord dat het een fase is. Ik heb (voordat Feline er was) wel eens lichtelijk geirriteerd gekeken naar mensen van wiens kind gilde en daar niks van zeiden.
Best lullig hoor vind ik nu achteraf, want het is een fase. Als ik jou was zou ik me proberen niets aan te trekken als mensen naar je kijken, die komen er nog achter als ze zelf een kind hebben hahaha Feline gilt nu ook af en toe heel hard.
Boontje komt om zijn loontje zeggen ze dan volgens mij.

Ik reageer trouwens boos en zeg nee dat mag niet, dan gaat ze wel eens lachen, maar als ik een paar keer nee zeg houdt ze op.
Als ik jou was zou ik wel laten blijken dat je het niet leuk vind en nee zeggen.

groetjes Mariska

Balen zeg. en het maakt je ook onzeker he? Mick heeft ook een dwarse periode gehad.
Dan zou je willen dat je kindje kan praten zodat ie kan vertellen wat er is.

Nu Mick veel meer op de grond aan het spelen is, is hij weer wat rustiger.
Maar ik zeg wel nee als hij iets doet wat ik niet goed vind. Wat dan wel weer grappig is is dat hij dan ook met zijn hoofd nee schut maar ik probeer met een staal hoofd te blijven kijken ha ha ha. Ik hoop dat het inderdaad een fase of een megasprong is. Laat je niet gek maken. Ik denk dat de fase van kindjes tussen de 1 en 2 het moeilijkst is. Ze weten niet wat wel of niet mag, ze gaan alles ontdekken en kennen nog geen gevaren.

Weet zeker dat het helemaal goed komt. geduld hebben en consequent zijn ( vind ik soms moeilijk hoor)

Groetjes Jiska

hoi
heeeeeel herkenbaar,volgens mij is het ook om de stem te oefenen.maar moet dat nu net in een winkel??hahaha.ik loop ook wel door een winkel en dan sta je achter iemand en dan begint anouk ook met luide stem te gillen of kreten uit te slaan,mensen schrikken er soms van.het lijkt soms ook wel op aandacht trekken van diegene die met de rug naar haar toe staat.nou ja het zal strakswel eens wat minder worden.

gr petra

Hoi hoi,

hahahahhaa ou hier hetzelfde hoor! Gezellig he ala je aan het winkelen bent.
Eigenlijk heb ik lak aan wat mensen denken en moet meestal wel lachen als Rik weer begint. Ja je kan er weinig aan doen meid. Je kan moeilijk zijn mond dichttapen!

Hoop wel dat deze fase snel over is!

X Saskia
mv een schreewerige Rik 04-07-07

hoi hoi

het komt mij ZOOOOOO bekend voor
Ryan zit al maanden ja je leest het goed maanden in deze "fase"

helaas ik kan doen wat ik wil maar niks helpt
ik negeer het meestal wel en heb nog steeds de hoop dat het over gaat hahahaha

in het begin schaamde ik me ook als we ergens zaten maar nu niet meer hoor
heb er schijt aan wat ze denken

groetjes moekje en ik hoop dat die fase voor jouw snel over is

Terug