Scheiding

Goedemorgen, moet mijn verhaal hier even kwijt. Ben Ruud en 50 jaar. Mijn vrouw gaf 3 maanden geleden al aan dat ze niet gelukkig was. We gingen hier aan werken en alles leek gelukkig. Tot vorige week toen zei ze ik heb geen gevoel meer voor je en zit helemaal vol. Sinds 3 dagen woont ze apart in een vakantiehuisje . Er is geen derde partij (100% zeker) aanwezig. We waren 30 jaar samen.
Kinderen 19 en 16 jaar zijn bij mij. Ja als je zo lang samen bent zijn er dingen niet goed gegaan. Liefde overwon altijd. Geen hulp gezocht. Zoon heeft autisme en konden weinig dingen overnemen. Ze gaf aan ook geen lucht te hebben als ze thuis kwam. Ik werk veel thuis en deed eigenlijk het gehele huishouding. Ze blijft volharden om te scheiden en wil geen hulp. Ja en nu... Scheiden kan even niet ivm woonruimte. Waar ze nu verblijft is geen offcieel woonadres. Begin ik een scheiding kan ik ook op straat komen. Is ze overspannen?. Heeft veel stress op haar werk. Ze zegt was er al eerder mee bezig maar dan (minder) vaak zegt ze misschien kunnen we er over 2 maanden om lachen samen. Wat moet ik doen. Laat haar nu met rust al belt ze me wel zakelijk en als ze hier komt een knuffel (vrienden knuffel). Voel me machteloos en sprakeloos. Geld vliegt eruit. Dubbele lasten. Wat moet ik nou.....

Wat een vervelende situatie Ruud, snap dat je even niet weet wat te doen. Is een mediator misschien een optie?

Ik zou ook op een gegeven moment met een mediator aan de slag gaan. Geef haar op dit moment nog maar rust, een aantal weken. Kan mij voorstellen dat er bij haar misschien nog veel meer achter zit en zij al tijden met deze gedachtes zit. Sterkte, nare situatie!

Heel vervelend voor je. Misschien heeft ze iets zelf al te lang opgekropt, en gewacht tot de kinderen oud genoeg waren, met weg gaan? In dat geval is het nu wat laat om het op te lossen.
Maar misschien ook een emptynest syndroom of midlifecrisis achtig iets?
Ik zou denk ik toch aandringen op relatie therapie, na zoveel jaren samen mag je dat toch minstens verwachten, of gewoon een duidelijkere verklaring.
De financiële problemen zijn toch niet het belangrijkste probleem van een scheiding?

Financiële situatie is wel redelijk. Ze blijft contact zoeken. Heb haar gevraagd om toch binnenkort een dag samen weg te gaan. Kijken of de vonk er toch is. Stemde daar met moeite mee in.  Waarom zoekt ze contact blijf ik afvragen. Mis ze me als partner/mens of toch als geliefde. Ze mist het vuur in me. Wil me niet aanraken enz enz.  De seks was gewoon puur. Dat zie je maar wordt nu geilheid genoemt WTF. Zei ze uit liefde (not). Ze kwetst me waarom...  Kan andersom wel verwijten maken (vroeg ze ook om) maar vrouwen onthouden alles. . Moet ik gaan of niet. Haar gevoel voor mij is nul zegt ze. Loop op me tenen. Moet mezelf toch beschermen of toch kijken of er nog iets is.

Klopt maar bij een nieuwe relatie heb je wel iemand die uberhaupt een relatie met je wil. Dat is wel de basis voor een relatie / huwelijk ?

Het is niet zo dat omdat je 30 jaar samen bent dat je maar moet forceren om getrouwd te blijven want dan ben je beide dood ongelukkig

Terug
Bovenaan