Schema 1 jaar

<p>Hoi hoi!</p><p> </p><p>ons dochtertje is bijna 1 jaar.</p><p>haar voedingsschema ziet er als volgt uit:</p><p> </p><p>7:00 180 cc opvolgmelk als pap</p><p>9:30 fruit hapje</p><p>12:00 1 Snee brood</p><p>13:30 150 cc opvolgmelk</p><p>15:00 tussendoortje</p><p>17:00 avondeten + yoghurt</p><p>19:00 210 cc opvolgmelk.</p><p>(Middagfles zijn we aan het afbouwen)</p><p>T<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">ussendoor krijgt zij water, thee of diksap aangeboden hier drinkt ze wel wat van maar niet veel.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu zegt het consultatiebureau dat de flessen eraf kunnen, dan zal ze zelf meer ander drinken gaan drinken.</span></p><p> </p><p>Hoe ziet/zag jullie schema eruit met 12 maanden?</p>
 
Onze dochter van bijna 1 jaar krijgt het volgende.
 
07.00u 200ml gewone melk
tussendoor water met klein beetje limonade voor de smaak
12.00u 1 boterham met iets erop en  water met klein beetje limonade voor de smaak
15.30u fruit en  water met klein beetje limonade voor de smaak
17.45u avondeten en yoghurt met een beetje limonade anders eet ze het niet op.
 
 
Voor de avondfles moesten we haar vaak wakker maken, en toen hebben we haar gewoon laten slapen. En ze is er snachts niet wakker van geworden.
de fles van 12.00u hebben wij vervangen door brood.
fles van 15.00u vervangen door fruit.
en de ochtend fles hebben wij gemengd met gewonen melk en zo steeds een schepje opvolgmelk vervangen voor gewonen melk. 
 
Succes
 
En we hebben het avond eten naar wat later geschoven...
en eigenlijk was ze hierin heel makkelijk... het komt nu niet meer zo op de minuut. Als het een x een half uur later is, vind ze het ook prima. 
 
Dankjewel voor de tips! Hier is het probleem dat ze maar kleine slokjes thee, water of diksap drinkt.. maar geen beker vol
 
Nee dat doet onze dochter ook niet, drinkt misschien een halve beker per dag. Maar blijf het wel aanbieden.
maar dat hoeft volgens CB ook nog niet, dat komt vanzelf... 
 
Je hoeft die flessen er echt niet in 1 dag af te halen hoor!
Mijn dochter is nu 17 maanden. Met 12 maanden heb ik de middagfles laten vallen, vervangen door 120cc gewone melk. Evt. kun je het warm maken, dan drinkt ze het misschien beter? Met 14 maanden heb ik de ochtendfles ook laten vallen, vervangen door een boterham en weer 120cc gewone melk. De avondfles krijgt ze nog steeds bijna elke avond.. maar niet meer dan 120cc. Ze eet op het moment zo slecht haar avondeten, soms helemaal niks. Lekker aan het uitproberen en dwars doen :) En ik vind het wel fijn als ze iets in dr buikje heeft voor de nacht, ook al weet ik dat ik die fles eigenlijk moet laten vallen nu ze bijna 1.5 jaar is.
Doe gewoon wat voor jou goed voelt! Dan maar ietsje langer aan de fles, lekker toch! Je kindje gaat vanzelf aangeven wanneer ze er minder behoefte aan hebben! Belangrijk is dat ze genoeg vocht binnen krijgen.
 
 
Terug
Bovenaan