schema 1 jaar

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje. MIjn dochter is nu 1 jaar en kreeg tot voor kort nog borstvoeding. Ik ben nu helemaal gestopt met de bv, maar wat zou ze nu moeten eten?

Het gaat nu als volgt:

's morgens als ze wakker wordt 1 a 2 boterhammen + 150 + 5 schepjes opvolgmelk

tussen de middag 1 a 2 boterhammen + 180  + 6 schepjes  opvolgmelk

's middags fruit + thee

's avonds warm + yoghurt

voor ze gaat slapen fles opvolgmelk met nutrix of kant-klare pap van bambix

Soms krijgt ze dan tussendoor een soepstengel, maar dat komt er niet altijd van.

Mijn zoontje is bijna 11 maanden en ons schema is als volgt:

ontbijt: 1 boterham met 150 cc fles (is iets meer, 150 water + 5 scheppen)
tussendoor: fruithapje en eventueel wat diksap als hij wil
's middags: 1 boterham + 150 cc fles
tussendoor: soepstengel of rijstewafel of broodkorst of  halve liga enz + diksap
's avonds: groentehap + toetje (yoghurt, vla of kwark)
voor het naar bed gaan: fles van 180 cc water + 6 scheppen

Misschien kun je er iets mee.
Succes!

Ik heb echt het gevoel dat ik nu heel de dag met het eten bezig ben. Heb dat nooit gehad, omdat het met de bv vanelf ging. Ook is ze 's morgens niet vroeg. Meestal tussen 8.00 en 9.00 uur. Ze kreeg ook altijd haar fruithap 's morgens maar dan zit het nu allemaal zo dicht op elkaar.
Ach het is gewoon weer even proberen. Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Ik wil me nergens mee bemoeien maar tegen mij zeiden ze dat ze niet meer als 400cc max aan melkproducten mogen hebben. Het heeft met teveel aan eiwiyyen te maken en nu zie ik dat je best veel melk/pap en een toetje geeft. Als je ook nog ( smeer ) kaas op het brood geeft is het misschien een beetje teveel?

Ik geef 's ochtend 1 boterham met kaas en 150 cc melk
Daarna fruit in de ochtend
Tussen de middag boterham met jam en roosvicee
"s middags koekje
's avonds met de pot meeeten en een toetje
Voor het naar bed gaan pap zolang ze nog niet genoeg mee eten met de pot want dat vinden ze nog niet zo lekker : )
Zodra ze goed eten gaat de laatste fles er ook af.

Groetjes,
Aster, mama van Luuk ( 4jr ) en Thijs en Thirza ( 11 mnd )

Hier is het nog weer anders. M'n zoontje wordt morgen 1 jaar.

's morgens: pap van halfvolle melk en bambix. Bij de pap een beker melk, waar een paar slokjes uit wordt gedronken.

tussendoor: fruit en soms wat thee

's middags: 1 boterham met een beker melk, hier drinkt hij ongeveer de helft van.

tussendoor: een beker diksap met iets erbij. (rozijntjes zijn favoriet)

's avonds: met de pot mee-eten en soms nog z'n eigen prakkie, een beker water erbij voor wat slokjes tussendoor, en dan nog een toetje.

De halfvolle melk krijgt hij nog maar net, we proberen hem dat uit een beker te leren drinken, maar zolang hij dat nog niet heel enthousiast doet krijgt hij dus 's morgend nog pap. Zo komt 'ie toch aan z'n melkproducten.

Hier dus 's avonds geen fles meer, al heel lang niet meer, trouwens.

Succes!

Terug
Bovenaan