Schema 1 maand

Onze jongste krijgt sinds kort alleen nog maar FV. Hij zit op 5 flessen van 150+5 schepjes. Is dit vergelijkbaar met hetgeen jullie kindjes drinken?

Hij is van 3 juli en weegt bijna 5 kilo

Mijn dochter is morgen 8 weken en zit nu sinds het weekend ook op 5 flessen van 150. Alhoewel de 1e fles gaat dus helemaal op en na een uurtje wil ze vaak weer een beetje en dan drinkt ze nog iets van 40 ofzo bij misschien moet ik daar maar 180 van gaan maken.
Maandag moet ik toch naar het cb dan eens overleggen daarover.

Je moet gewoon lekker je kindje volgen hoor. Al die schema's dat maakt mij vaak alleen maar onzeker. Ik kijk naar mijn kindje en ik zie gewoon dat ze hier genoeg aan heeft. Ze drinkt eigenlijk alle flesjes leeg soms zit er even een pauze tussen maar ach als ze dat nodig heeft prima.

Hoihoi,

Evy is 11w3d en drinkt heel onregelmatig. Ze krijgt 5 flesjes. Ze drinkt per dag variërend van 650 tot 700cc. Volgens het pak voeding zou ze 850-900cc moeten drinken.
Geen grote drinkster dus. Maar zoals hierboven al werd gezegd; gewoon naar je eigen kindje kijken. Zij geven zelf aan, wat ze willen.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi meiden,

Ik krijg het met Tijn echt nog niet voor elkaar om 5 voedingen te geven, helaas! 2 weken geleden was hij er biijna aan toe, maar vanaf dat moment begon hij weinig te drinken, dus toen waren het zelfs 7 voedingen.
Nu krijgt hij 6x 150cc, drinkt hij nooit volledig op. Wel moet ik hem echt wakker maken voor de laatste voeding om 23.30uur, misschien moet ik hem wel gewoon laten slapen dan, aangezien hij erg weinig drinkt bij zijn laatste voeding.

Eline,

Ik zou het gewoon eens proberen hoor om je kindje dan te laten slapen hoor als ze toch heel weinig drinkt. Grote kans dat ze net zo laat wakker wordt als je haar niks geeft. Hebben wij ook gehad met Lotte. Die maakte we eerst ook wakker rond 23.00 maar moesten heel veel moeite doen om er iets in te krijgen en dronk uiteindelijk met moeite dus 100 cc. Toen gewoon eens geprobeerd om haar niet wakker te maken en ze werd gewoon even laat wakker als wanneer we haar wel wakker maakte dus toen maar niet meer wakker gemaakt. Nu krijgt ze rond 20.00/21.00 haar laatste flesje en slaapt dan tot 7.30. Dus ik klaag niet probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.

Hoi 'pinda ',

Ja, ik ga het vanavond denk ik toch maar proberen om hem te laten slapen ja.........
Hij heeft nu al 4 voedingen op, dalijk de 5e, en dan rond 20.30 ofzo de laatste. Ik ben benieuwd. Zo laat joh telkens, 23.30uur, daar knap je niet van op kan ik je zeggen! Haha

Terug
Bovenaan