SCHEMA 10MAANDEN?????

Hallo!

Mijn kindje van 10 maanden heeft het volgende schema. Hoe is jullie schema???? en wat is een alternatief voor het toetje???


half 8                papfles van 200
10 uur              fruithap

half 11 tot half 1/ 1uur slapen

1 uur 1 bruineboterham met korstjes en een half pakje fruit melk van nestle

tussen door liga, soepstengel en roosvicee

5 uur/ half 6 groente hap en als toetje baby danoontje

half 7/7 uur slapen

gr jessica
 
Hoi, het schema van 10 maanden weet ik niet precies meer, mijn zoontje is nu 14 maanden, maar ik geef ook vaak als toetje yogolino, dat is volgens mij ook van nestle, heb het op dit moment even niet in huis dus kan niet kijken. Hij is daar helemaal gek op, het is yoghurt gemaakt van opvolgmelk met aardbeiensmaak en geen toegevoegde suikers, ook kun je natuurlijk wat magere yoghurt geven als hij dat lust, eventueel met wat diksap of fruit erdoorheen. Mijn zoontje gruwelt van yoghurt dus bij mij is het altijd of danoontje of yogolino, en als hij weinig fruit heeft gegeven geef ik wel eens een fruitsnackje ofzo van Nestle of Olvarit. Ze hebben ook van Bledina toetjes zoals vanillepuddinkjes en zo in potjes die gezonder zijn neem ik aan dan vla etc. Maar die vind hij ook niet zo. Groetjes, Hedy
 
hallo,

Mijn zoontje van 10 maand, krijgt het volgende:

7a 8 uur: fles opvolgmelk  van 200 ml

10.00 fruit (halve appel of peer of banaan)

12.00 half stuk brood met korstjes en 140 opvolgmelk

15.00 half stuk fruit met een halve liga erdoorheen

17.30 warm eten

19.00 biogardeyoghurt met een klein beetje roosvicee erdoor
dan om 19.30 naar bed

Ik geef dus of biogardeyoghurt of volle yoghurt als toetje, dit vind hij prima..... Volle melkproducten schijnen gezonder te zijn dan halfvol..

Mag ik vragen waarmee jij de pap 's ochtends maakt? Met gewone melk of opvolgmelk? Ik heb een stevige jongen en het lijkt me dubbelop als je eerst opvolgmelk maakt en daar dan nog bambix doorgoooit!!??
Dat is ook meteen de reden waarom ik geen danoontjes geef dit is voor mijn jongen denk ik extra calorien die hij niet hoeft. Hij is bijna 11 kilo.....vandaar....

Groeten Hannie
 
Hoe zit dat nu met die laatste fles?
Lars, bijna 9 maanden, krijgt om 18:30 een fles 200ml...om 17:00 eet hij warm..
Ik kan me niet echt voorstellen dat hij zonder die fles geen honger heeft.
En het is ook nog zo gezellig.....
Een fles op een ander tijdstip minderen kan dat dan ook?
Of moet die laatste fles er alleen af omdat het slecht is voor de tandjes?
 
Ik maak de pap altijd met 200 water 6 schepjes nutrilon en dan de pap erbij, ik denk dat ze op deze leeftijd nog wel nutrilon nodig hebben, want daar zitten wle de stoffen in die ze nodig hebben, en ik weet niet of gewone melk goed is voor de niertjes.
Misschien een idee om de melk na de boterham weg te laten of minder te geven.
En straks als je kindje loopt gaat het 'babyvet' er weer af.... zeggen ze.

De laatste fles ben ik toen gaan weg laten. Ze hebben  mij aangeraden om af te bouwen maar ik heb het meteen geprobeerd zoals ze nu haar eten krijgt. ze reageerde daar best goed op, wel even wennen natuurlijk de eerste 3 dagen maar dat is normaal.

Groetjes
 
Meisje van 10 maanden, tijden zijn ongeveer:

's nachts meestal 1x bv
6.00 bv
9.00 1 boterham met beleg
slapen
's middags: boterham + (soms gekolfde) bv, tijden wisselend
tussendoor: rijstewafel/soepstengel/nog wat fruit
18.00 bv
18.30 avondeten met de pot mee
20.30 naar bed + bv
22.00 bv

en daarnaast ook nog ander drinken, vnl water en thee, soms diksap/limonade

Iemand vroeg om tips voor toetjes?
- van te voren appel schillen, in stukjes, 2 min. in magnetron en af laten koelen
- druiven/mango
- bolletje sorbetijs



 
Hallo,

Mijn dochter en zoon zijn bijna 10 maanden (8200 gram en  8800 gram)  en zij krijgen het volgende op een dag:

07.00 uur: fles 200 cc
10.00/11.00 uur: fruithapje (half potje of vers fruit)
12.00/12.30 uur: 1 boterham met boter en fles 120 cc (maar drinken ze niet altijd op)
15.00 uur: diksap met soepstengel of lange vinger of liga
17.00 uur: groentehap (half potje of zelfgemaakt)
19.00 uur: fles 200 cc

Ik vind het ook altijd lastig wat en hoeveel ze mogen. Maar ik weet wel dat iedereen het op zijn of haar eigen manier doet. Elk kindje is natuurlijk ook anders. Onze kinderen maken een tevreden en levendige indruk, dus ik denk dat bovenstaand schema voor onze kids in ieder geval prima is.
Haal er uit wat jou ook aanstaat en maak je er verder niet al te druk om!

Groeten,
Maria
 
Hoi, mijn zoontje is 10 maanden en weegt bijna 11 kilo, dus het is een beste!! Zijn schema is:

7 uur 200 cc opvolgmelk
9.30 uur fruithap + diksap
11 uur koekje of rozijntjes
12 uur broodje + 200 cc opvolgmelk
slapen
15 uur koekje + diksap
17.30 uur warm eten potje of vers geprakt
19.30 uur 180 cc pyamapapje

Lucas drinkt niet al z'n flessen leeg. Hopelijk heb je er wat aan.
 
Terug
Bovenaan