Schema 11 maanden

Kleine is alweer bijna 11 maanden en hoor graag tips over voedingsschema. Ik zit al een tijdje op het volgende:
7.00 fles 200 cc (papfles of pap uit bordje)
10.30 half potje fruit (100gr)
13.00 een boterham en hierna flesje 160 cc
16.00 uur tussendoortje
17.00 uur warme hap
19.00 flesje 150 water met 4 schepjes voeding

Is dit schema beetje oke voor deze leeftijd? Wat doen jullie verder op brood? Mag je al wat meer op deze leeftijd? Ik blijf nu een beetje steken bij de jam en stroop.... En voor wat betreft avondeten, kan ik ook al wat meer experimenteren/afwisselen met producten?

Dank voor de tips!
Meike
 
Hoi meike,

Mijn dochter kreeg met 11 maanden het volgende..
07.30 fles150 cc (met bambix)
10.00 fruithap (potje leeg, of 1 stuk fruit geprakt)
12.30 broodje met stroop, pasta, ham, kaas, smeerkaas, jam etc. + fles 150cc
15.00 tussendoortje + drinken (ranja, water, lauwe thee)
17.00 warme hap + toetje
19.00 fles 150cc

Wat je nu geeft is prima. Vanaf 1 jaar mogen ze meer hebben qua smaken. Je kunt het zacht kruiden (zout geef ik nog steeds niet of nauwelijks) Vanaf 1 jaar kun je de melk ook gaan afbouwen naar max 300-350cc per dag. Mijn dochter is nu 17 maanden en zit eigenlijk nog steeds in dit eetpatroon. Alleen krijgt ze nu minder melk en meer fruit.

Groetjes!
 
Hallo

Hier nog een schema

7:00 200 CC opvolgmelk 3 (ze lust geen pap)
10:00 zachte stukjes fruit kiwi-banaan-peer of iets anders niet meer geprakt
12:00 een boterham met wat drinken
15:00 ontbijtkoek met sap
18:00 eet ze gewoon mee met ons en als toetje een danoontje
19:30 thee met een koekje

Dus het wijkt niet zo heel veel af.
Sanne krijgt wel vitamine D druppels.
 
Hoi hoi Meike,

Onze zoon zat met 11 maanden op het volgende schema:

0900 uur fles pap 200ml
1030 uur siroop en een soepstengel en fruit
1230 uur boterham en optimel 150ml
1530 uur siroop en een rijstewafel
1730 uur warm eten en een beetje vla
2030 uur fles pap 180 ml

Hij was en is nog steeds van de variatie op zijn boterham. Met 11 maanden at hij vanalles; boterhamworst, smeerworst, appelstroop, vruchtenhagel, chocopasta, smeerkaas.

Varieren kan ook al voor het jaar, je merkt zelf wanneer je kindje er aan toe is!

Succes!
Groetjes,

Miriam
 
Bedankt allemaal!
Nog een paar vraagjes:

Optimel?! Mag die kleine dat al? Dit gebruik je dus als vervanger van je opvolgmelk op dat tijdstip?

Toetje: geven jullie dit elke avond of af en toe? Wat voor toetje geven jullie? Ik geef af en toe wat magere yoghurt met beetje gele vla of speciale babytoetjes (zijn alleen behoorlijk prijzig...)
 
Ons schema ziet er als volgt uit:
7.30 200 pap (bambix)
10.00 diksap met soepstengel/rijstwafel
12.00 boterham met 120 melk
15.00 uur fruithap totaal 1 stuk fruit.
17.30 warme maaltijd (eet meestal gewoon met ons mee tenzij het te sterk gekruid is dan een potje) met een toetje

Op de boterham kan je gewoon van alles proberen oa leverpastei, smeerkaas,jam,bh worst,ham,kaas enz. Het zal in het begin best wennen zijn de "vreemde smaakjes"maar na een aantal keer gaat het steeds beter.

Als toetje geef ik gewoon yoghurt met wat gele vla en soms eens wat wij ook eten.

Waarom geven jullie optimel ipv opvolgmelk?
 
Hoi Meike,

Ja hier iedere avond een danoontje (van de lidl) Sanne krijgt dus maar 1 keer melk en is dus gewoon een extra melkproduct.

ik geef geen optimel aan de andere kant ik ben niet z,n moeder die alles van die lijstjes volgt je gaat mij niet mij niet wijs maken dat je kindje tot week 51 niet alles mag en vanaf 52 weken alles?
Voor mij is het belangrijk dat ze het lust.

Suc6
 
Hoi Meike,

Ja hier iedere avond een danoontje (van de lidl) Sanne krijgt dus maar 1 keer melk en is dus gewoon een extra melkproduct.

ik geef geen optimel aan de andere kant ik ben niet z,n moeder die alles van die lijstjes volgt je gaat mij niet mij niet wijs maken dat je kindje tot week 51 niet alles mag en vanaf 52 weken alles?
Voor mij is het belangrijk dat ze het lust.

Suc6
 
Terug
Bovenaan