Schema 16 maanden

<p>Lieve moeders/ vaders,</p><p>Mijn zoontje van 16 maanden krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog een pap fles, maar daar wil ik eigenlijk van af. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?</p><p>En hij weigert om zelf te eten  hoe kan ik dit bevorderen? Zijn schema is nu:</p><p>8.00 beetje optimel met 1 boterham </p><p>10.00 fruit (heeft tie meestal geen zin in)</p><p>12.00 boterham met een flesje melk (120 cc)</p><p>16.00 uit bed</p><p>17.00 warme maaltijd (250gr) met soms een toetje</p><p>20.00 pap fles</p><p>Hij wordt 's nachts regelmatig wakker van de honger... ? </p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Weet je zeker dat hij echt honger heeft snachts? Hij krijgt overdag opzich genoeg binnen volgens mij. Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en gaat wel eens zonder avondeten naar bed als ze niet wil eten, maar ze is nog nooit wakker geworden van de honger. Het is voor je zoontje ook een gewoonte dat hij die papfles nog krijgt, misschien eet hij daarom overdag wat minder goed. 
Zelf eten kun je bevorderen door met hem mee te eten. Eten in niet te kleine stukjes aanbieden. Misschien een vork of lepel geven zodat hij het zelf kan doen. Het zal in het begin ook zeker een rommeltje worden en waarschijnlijk beland er ook eten op de grond. Daar niet boos om worden maar negeren kan dan helpen. Verder het gezellig houden aan tafel. Als hij niet wil eten, dan maar niet. En dan probeer je het op een later moment nog eens. 
 
Kun je die papfles niet gewoon vervangen door dagelijks  een toetje te eten? Hier krijgen ze altijd een schaaltje yoghurt na het eten. Papflessen eigenlijk nooit gehad. 
Mijn dochtertje is nu 18 maanden en eet soms zelf, soms niet. Hangt een beetje af van wat het is. Gisteren pasta met rode saus. De saus gaf ik via een lepel. Ze at zelf de pasta. Yoghurt geef ik overigens wel. Ze krijgt een lepel om te scheppen en soms belandt een hapje in haar mond. Maar ach, ze is nog klein. Genoeg tijd om te oefenen denk ik maar. 
Ze wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, maar een slokje water voldoet eigenlijk ook. Dus honger is het hier niet. 
 
Misschien zn eten wat verschuiven naar 6 uur. En wat meer aan te bieden met evt een toetje ?
En overdag misschien een boterham extra aanbieden?
Ze zoude aan alle maaltijden over de hele dag een vol gevoel moeten krijgen voor de nacht .
En mijn zoontje is 15 maanden en kan ook nog niet zelf eten hoor weet niet Wat je daar precies mee bedoeld.?
Alleen stukjes fruit en brood eet die zelf  avond eten lepel ik nog voor hem op .
 
Hier Het schema van mijn zoontje 
8:00 2 boterhammen + beker melk
10:00 2 stuks fruit + beker Water.
Slapen
12:00/12:30  2 boterhammen +1 beker mwlk5.
15:00 tussendoortje met beker Water. 
Slapen 
18:00 avond eten met soms een toetje . 
19:00/20:00 naar bed 
 
Hoi,
hier een dochter van 15 maanden. Tot 1 jaar gaf ik voor slapengaan papfles, deze heb ik in een korte tijd verminderd en daarvoor in de plaats yoghurt gaan geven. Ook drinkt ze nu goed zodat ze genoeg vocht binnen krijgt.
in jou schema is het een idee om met de lunch 2 boterhammen te geven en als hij uit bed komt een tussendoortje. Het diner zou dan nog iets naar achter kunnen.


het schema ziet er hier als volgt uit:
7:30 boterham+water
9:00 fruit + water
11:30 2 boterhammen + melk
12-15 naar bed
15:00 tussendoortje + diksap
17:30 met de pot mee +water
yoghurt 
19 uur naar bed
ook in bed leg ik de 360 beker daar drinkt ze regelmatig uit in de nacht. 


succes!
 
 
Terug
Bovenaan