schema 3,5 mnd

Mag je met 3 en halve maand al naaar 4 x 200 cc wie weet dit. Mijn meisje geeft nu al aan dat ze van 8 uur savonds tot de volgende ochtend 6 uur wil slapen. maar dan kom ik uit op 4 voedingen.

06.00 u
10.30 u
15.00  u
19.00 u

Dit geeft zij zelf aan. Ik stuur het meestal dan geef ik haar 5 voedingen!

06.00u
10.00u
13.00 u
16.00 u
19.00 u

Moet ik nu gewoon haar ritme aanemen of kan ik het beter nog een beetje sturen. Als ze 5 voedingen krijgt dat krijgt ze 1x 200 cc en de rest 165 cc meer hoeft ze dan niet en als ik haar ritme aan hou dan wil ze 4x 200 cc.. Tja wat moet ik nou ik vind haaar nog zo jong. Ze is wel al bijna 6 kilo!

thnx

 
Hoi,

Mijn dochtertje Rosa zat met 3,5 maanden ook al op 4 voedingen. Ze sliep toen ook al 10 uur achter elkaar. Ik doe alles op verzoek, dus als ze genoeg heeft, zou ik haar eigen schema aanhouden. Als ze goed blijft groeien, kan dat prima. Ben je al begonnen met fruit? Vaak slapen ze dan ook langer door. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes,

Desiree
 
Nee nog niet maar ik wil eigenlijk na het weekend beginnen. Maar dat mag toch pas na 4 maanden of maakt dat niet zoveel uit? Ik geef bij haar laatste fles wel al nutrix..
 
het cb adviseerde om vanaf 5 maanden naar 4 voedingen te gaan, omdat ze hte nu nog echt nodig heeft volend hun. Ze is nu ook 3.5 maand en maak haar wakker voor die fles.
 
Hoi Chantal,

Ik zat met precies hetzelfde als jij.Mijn zoontje is net zo oud en kan het ook makkelijk met 4 voedingen af.
Hij slaapt ook makkelijk door van half 9 tot de volgende ochtend 7 uur.
Maar bij ons op het bureau zeiden ze ook dat hij nog 5 voedingen per dag nodig had,dus nu geef ik hem s,avond om 10 uur nog een fles maar dan drinkt hij maar 150 ofzo.
Ýk zou het ook prettiger vinden als we naar 4 voedingen konden,maar hun zullen het daar toch echt wel weten wat het beste is.Ik mag ook bij 6 maanden pas met fruit beginnen i.v.m allergieen in de famillie helaas.

Groetjes Lena
 
De Wereld Gezondheidsraad adviseert om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeden. Dan kunnen de darmpjes er beter tegen.
Dat heb ik ook gedaan bij mijn dochter. (1 week voor 6 maand)

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Hallo Collegamoeders,

Mijn dochter is 12 weken. Zij geeft nu ook aan naar 4 voedingen te gaan. Ik was 2 weken geleden bij het cb en vroeg haar hetzelfde. Ik moest mijn meissie voor die laatste voeding uit een diepe slaap halen. Dus als zij het pikte mocht ik best vier voedingen geven. Er moest wel meer in de flessen!

Door het spugen ben ik afgelopen woensdag met johannesbroodpitmeel begonnen. Dit wel in overleg met het cb. Nu heb ik een tevreden kind en komt ze elke morgen om 10 uur. Dus ga nu maar proberen of ze van 9 tot 8 kan slapen.

Dus ook ik geef dan 4 voedingen. 3 x 150 ml en 1 x 180 ml
Het zou dus volgens het cb 4 x 180 moeten worden maar dat krijgt ze nog niet weg.

Suc 6
 
Hallo, Onze zoon Dylan is nu ook 3 1/2 maand oud,
hij weegt nu: 7250 gram is is 65 cm.

Hij drinkt

07:00 - 200 cc
11:00 - 200 cc
15:00 - 200 cc
19:00 - 200 cc
23:00 - 200 cc

Hij doed het er goed op en vind  het zo goed gaan...


Wil beginen met  om 23:00 uur een pap fles van te maken aangezien hij anders altijd om 05:00 wakker word en aan zijn speen geen genoegen  heeft. op het cb vonden ze dat  goed aangezien hij  anders strax weer terug gaat naar 6 voedingen en dat is niet de bedoeling...  
 
Terug
Bovenaan