Schema 4 flessen bij 3 maanden!

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo allemaal,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wij zijn gisteren op het bureau geweest. Daar aangegeven dat we onze zoon van 12,5 week elke ochtend uit een diepe slaap moeten halen voor zijn voeding en ook de laatste fles van 23.00 uur moeten we hem wakker maken, wat dus bijna niet gaat en die fles ook met moeite 130 drinkt. Hij krijgt flessen van 180cc+6=dus 200cc, drinkt daarvan gedurende de dag gemiddeld 180cc, ene keer fles leeg, andere keer weer minder. Nu zei de jeugdarts van het cb, dat we dan eens 4 flessen van 210+7 moesten gaan proberen.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 25.1px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heel fijn dit, maar hoe ziet zo’n schema er dan uit? Op het bureau niet over nagedacht. Dacht alleen, mooi, dan kan ik hem sochtends laten liggen. Maar als ik nu kijk naar vandaag ziet het er als volgt uit:</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">8.30 uur fles</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">13.00 uur fles</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">17.00 uur fles</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">22.00 uur fles.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 25.1px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Alleen dan is het maar n uur vroeger dan voorheen en moet ik hem dus alsnog wakker maken, met als gevolg dat hij bijna niks drinkt en dus nog minder over de dag binnen krijgt dan voorheen...</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Of moet ik hem van 17.30 uur tot 20.00 laten slapen en dan tot 22.00 uur op laten? Dat lijkt me ook niet handig, aangezien ik denk dat hij beter van 20.00 uur af kan slapen, zoals hij nu de hele tijd heeft gedaan. Maar als ik om 20.00/20.30 uur de laatste geef, zit er dan niet te lang tussen zonder voeding?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Graag jullie tips en ervaringen hierover!! </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Dus hoe ziet jullie schema eruit mbt eten en slapen!</span></p>

Nou, dat hebben we dus ook al geprobeerd. Maar nee, hij is dan gewoon te moe om honger te hebben. We hebben gewoon een klein slaapkoppie!
Op zich wel prima van cb om naar 4 flessen te gaan, maar geen idee dus hoe zo’n schema dan eruit gaat zien en dan vooral dus de avond. Mag hij bijv om 20.30 uur al laatste krijgen? Kan anders ook cb bellen, maar dacht peil t hier eens even!

Mijn zoon had al met 3 maanden 4 flessen en ik had gewoon de laatste fles er in een keer af gehaald. Hij dronkniverigens 4 flessen van 180 en nu sinds een week 4 flessen van 210. Hij is nu 5 maanden. Wij doen het al vanaf hij 3 maanden is als volgt.
7 uur 
11 uur
15 uur
19 uur 
Hik gaat dan rond 19.30 naar bed tot sochtends

Wow! Dus van 19.00 uur tot 7.00 zonder voeding? Dat wilde ik dus weten, of het kwaad kan om op die leeftijd al zo lang zonder flesje te doen. Maar dat gaat dus gewoon?
Ik zal eens met mijn man overleggen, hij trekt daar nl niet zo hard aan. Hij durft hem niet zo goed zolang zonder flesje te doen. En dan met aankomend weekend in t vooruitzicht, met de klok die n uur terug gaat, haha!

Ja wij hebben dat wel gewoon gedaan. Wij moesten hem altijd wakker maken voor de fles van 23u en een keer heb ik dat niet gedaan en hij sliep toen door. Dus vanaf toen hebben wij het gedaan zoals ik hierboven heb beschreven.

En al wel met 3.5 maand begonnen met groente hapjes en met 4 maanden ook fruit erbij. Tot 2 weken geleden at hij dat maar 2 ijsklontjes per keer maar nu eer hij een vol bakje.

Wauw! Wat goed! Ik zal het er hier eens over hebben. Vind het wel een goede eigenlijk! Alleen denk ik niet dat mijn man hem al meteen zolang zonder fles durft te laten liggen ?

Terug
Bovenaan