schema 5 maanden oud???

Hallo!!

Mijn dochter word bijna 5 maanden op 2 januari!
Ze krijgt in principe vijf voedingen per dag van 180 cc. Hiervan laat ze soms tussen de 60 a 100 cc staan die ik haar evt later nog een keertje aanbied en dan drinkt ze het wel op. Ook ben ik begonnen met soms een fruithapje om te proberen en te oefenen!! Dit gaat er wel in de ene keer beter dan de andere keer...
Echter nu wil het wel eens zo zijn dat ze haar fles om 9 uur drinkt dat is dan voeding nummer vier en dan doordslaapt to de ochtend en niet meer komt voor nummer vijf...
Moet ik haar dan wakker maken voor die voeding???
Nu kan ik overstappen op evt vier voedingen per dag met meer in de fles maar dat drinkt ze niet op....
Of kan ik nu al een voeding laten vallen dus de vijfde fles en er een groentehapje voor in de plaats geven?? Ben ik dan niet een maandje te vroeg???
Ik weet dat het verschilt per kindje maar wat is jullie ervaring/ advies????
het duurt nl nog tot februari voordat ik weer naar het CB moet.

groetjes nathalie

hoi hoi als ik je verhaal zo lees zou ik kijken of je die 5e voeding eraf kan doen..
mijn dochter is nu ong 5enhalve mnd en ze krijgt er 4 en dan de laatste rond 9uur,wel doe ik er nutrix bij door.
ze krijgt al een tydje dr fruithapje en dat gaat prima,k wil morge met groentehap beginnen maar die nog niet ipv een fles geven..nou doeiiii

Hallo,

Ik zou toch ook die 5de fles weglaten, dan zal ze die andere ook veel vlotter uitdrinken.
Onze dochter drinkt al 4 flessen van 180 ml met 6 schepjes sinds ze 2,5 maand is!!   En het CB vond dat echt niet te vroeg.   Ze blijft mooi haar gewicht en lengte volgen, dus is er niets aan de hand.   Volgende week wordt ze 4 maanden en dan gaan we stapje per stapje haar fles van 16u vervangen door een fruithapje:   elke dag wat meer fruit en steeds wat minder melk.
Ook onze oudste dochter van 2,5 heeft dit schema gevolgd en dat is prima gegaan.

Heidi

Hoi Hoi.

Mijn zoontje wordt 10 januari 5 maanden en kreeg 5 voedingen waarvan 2x bv.
Sinds 3 dagen laat hij de laatste voeding vallen (bv) Nu is zijn laatste voeding een fles om 19.00 uur (180cc met 6 schepjes) rond 20.00 uur gaat hij dan naar bed en slaapt lekker door tot ongeveer 8 uur. Ik volg hem gewoon wat hij wil en nu zijn 4 voedingen voldoenen. Ik zou eens proberen of je niet naar 4 voedingen kan mischien gaan dan de andere flesjes ook goed.

gr

oja wat ik nog wilde zeggen.
Ik zou als je 4 flesjes geeft niet meer gegeven, maar 180cc met 6 schepjes houden. Ik heb afgelopen  vrijdag gebeld naar het cb en heb gevraagt of hij nu niet meer moet krijgen omdat hij van 5 naar 4 voedingen is gegaan. Maar meer dan 200cc mocht hij niet krijgen.

groetjes

hoi dames,

mijn dochter is nu 5 maanden oud en ook wij zijn aan het zoeken hoe het nu met de voeding moet. ze krijgt nog steeds 5 voedingen tussen 7.00 en 23.00 uur en sinds een week geven we haar een fruithapje tussendoor (=1/2 potje). Sinds 3 dagen drinkt ze de flesjes niet meer leeg en haalt ze ook niet het gewenste minimum van 800 ml per dag.
is dit het moment om over te stappen naar 4 flesjes ipv 5??
of hebben jullie andere tips of ideeen? Alvast bedankt!

Groeten,
Angelique

hoi mijn dochter is nu ruim 5 maanden en zit al een maand op de 4 flessen ven 210 en 7 scheppen en nu ook een fruithapje erbij nog geen groentehap geprobeerd gaat heel erg goed zo en het cb vind het best zo du ik ga gewoon zo verder

Hoi!

Op het cb is mij geadviseerd om rond de 5 maanden als mijn dochtertje ongeveer 7 kilo zou zijn over te stappen  op de 4 voedingen. Omdat ik nog steeds borstvoeding geef (sinds kort
alleen nog maar via een flesje) krijgt ze nu 4 flesjes a 250 cc
borstvoeding. Ik ben nog niet begonnen met een groente- en
of fruithapje. Ik wacht tot ze 6 maanden is, bovendien slaapt ze tussen de voedingen nog zo veel dat ik niet zou weten wanneer ik er mee zou moeten beginnen.

Groetjes

Terug
Bovenaan