Schema 5 maanden

<p>Hoi allemaal, ik ben opzoek naar wat advies aangezien ik merk dat ik het moeilijk vindt om op mijn eigen gevoel af te gaan... mijn dochter is volgende week 5 maanden oud en drinkt nu 5x 180cc met 6 scheppen nutrilon 1 op ongeveer de volgende tijden: 06.00-10.00-14.00-18.00-22.00. Ze gaat rond 19.00 naar bed en drinkt de fles van 22.00 eigenlijk slapend in mn armen op. Ook krijgt ze 1 keer per dag, tussen 2 flessen door, een oefen groentehapje te grootte van een ijsblokje. Ik heb alleen het gevoel dat ze toe is aan meer vast voedsel en vraag me af in wat voor schema jullie kids zitten/zaten met 5 maanden? Ik zie soms wel dingen voorbij komen van 4 flessen melk, een fruithap en een groentehap maar is dat goed en zo ja, verhoog ik dan het aantal cc in de flessen? Pff nooit geweten dat ik zo aan mn eigen gevoel kon gaan twijfelen haha! Hopelijk hebben jullie wat bruikbare tips voor ons. Groetjes Jessica.<!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_200705_072617_081.sdoc--></p>
 
Vooral lekker je kindje volgen! Onze kleine jongen vond de groentehapjes ook al gelijk heerlijk, dus wij zijn die ook groter gaan maken. Ik weet nog wel dat ik de leeftijd van 5 maanden lastig vond qua eten, omdat mijn zoontje toen meer behoefte leek te hebben aan vast voedsel, maar we hem nog niet zoveel mochten geven. Straks met 6 maanden wordt het makkelijker, dan kan er een boterhammetje bij, ei, fruit enz. 
Succes! En vooral lekker experimenteren met smaken. Kijk eens op smikkels.nl voor inspiratie!
 
Onze dochter is vandaag 5 maanden en ze krijgt 3x 180+6 en 1x 210+7. Dit is op verzoek, maar meestal 08.30 - 11.15 - 15.00 - 19.15 uur. Rond 10.00 uur fruit (best veel al) en rond 17.00 uur 60 gram groente. Onze dochter heeft duidelijk aan of ze meer nodig heeft of niet. Bij jou kan evt die fles van 22.00 uur er wel af als die toch slapend gedronken wordt. Kijk naar je kind. Wat onze dochter krijgt hoeft niet van toepassing te zijn op jouw kind
 
Die van mij is 5 maaand3n en krijgt brood ochtend Middag fruit en avond eten ochtend 180 met 6 scheppen middag 110 met 4 scheppen en avond 180 6 scheppen 2 scheppen pap 
Daar doet die goed op tussen door water 
 
Terug
Bovenaan