Schema 5 maanden

Hoi!

Hoe ziet jullie schema eruit met een 5 maanden oude baby?
Hij drinkt flesjes om de 4 uur, 180
Eet wat groente en fruit
Maar hoe doen jullie het met slaapjes overdag en wanneer de nacht in laten gaan.
Ik heb nu sinds 2 dagen dat bij de fles van rond 2300 uur klaar wakker is en dan volop gaat schreeuwen en krijsen en gewoon niet in slaap valt ?‍? dit duurt tot ongeveer 4.30 uur en gaat dan slapen
Mn dank is groot!

Onze dochter is nu ook ongeveer 5 maanden, ziet er sinds gisteren zo uit:06:30/07:00 wakker, 180cc
08:30 naar bed
09:15-10:00 (dutjes variëren nogal qua duur) wakker en fruit
11:00 180cc
Tussen 11:00 en 12:00 naar bed
+/- 14:00 wakker, groentehapje
15:00/15:30 180 cc
16:00/16:30 naar bed, meestal dutje van +/- 45 min.
19:00 210 cc en naar bed.
Tot gisteren gaven wij de fles van 19 al rond 17:30/18:00 en ging ze dan naar bed. Dan kreeg ze om 21:00 nog een vijfde fles. Echter was ze steeds om 5:00/5:30 wakker, waarschijnlijk de nacht te lang. Vanmorgen sliep ze tot 7:15. Dus of het werkt of het was een toevalstreffer?? Blijft zoeken en proberen wat werkt.

Hier een 5,5 maand oude baby

8u fles 180cc
9/930 dutje
Tussen 10-11 fruit
12 fles 180 cc
1230 Dutje
Na dutje een maisknabbel
16u fles 180cc
1630 Dutje
18u maaltijd/groente
20u fles 180cc
2030 naar bed

Dutjes geen vaste tijden voor. Flessen bouw ik er vaak omheen maar vaak komt het op bovenstaande neer

Mijn dochter is inmiddels 7 maanden, maar we doen het niet heel anders dan toen ze 5 maanden was.Wij werken eigenlijk altijd met de wakkertijden icm slaapsignalen. Al haar voedingen en maaltijden plan ik/ vallen daaromheen.
Op de ochtend krijgt ze fruit (geef ik altijd voor haar eerste dutje), tussen de middag krijgt ze een boterham (valt meestal vóór haar tweede dutje, soms vlak er na) en einde middag/begin avond krijgt ze een groentehapje/iets uitgebreidere maaltijd sinds een aantal dagen.
Ze krijgt 4x 180 ml, al een hele tijd eigenlijk. Soms in de nacht nog een kleiner flesje extra.
Maar ik plan echt alles om haar slaapjes heen, dus net hoe het valt. Én mocht ze bijvoorbeeld rond 11.00u eigenlijk weer een fles ‘moeten’ maar om 10.30u is ze weer duidelijk moe.. dan geef ik dan de voeding. Gewoon wat eerder.
Én soms loopt het anders en krijgt ze een flesje later.
De ene keer slaapt ze haar eerste dutje 3 kwartier, dan 1,5 uur… dus ik volg haar gewoon en plan alles er flexibel omheen haha.

Als je je kindje volgt zit je echt altijd goed hoor! ?

Mijn dochter gaat tussen 18.30-19.30u naar bed, afhankelijk van hoe moe ze is én wanneer ze wakker werd uit haar laatste dutje ☺️

Wat gebeurt er als je hem om 23.00u niet meer wakker maakt? Maar hem zelf laat melden? Wellicht slaapt hij dan nog een hele tijd rustig door.
Dit is alleen wel iets om een paar dagen te proberen ☺️

@caro een baby kan overdag niet te veel slapen is mij altijd verteld en met mijn twee dochters die veel slapen/sliepen overdag ervaar ik dat zelf ook.

Mijn baby is 5 maanden en 5 dagen.
7 uur 180 cc
9 a 10 uur fruit
11/12 uur 180 cc
16 uur 180cc
18 uur groente
19.30 210 cc met rijstebloem

Fles tijden zijn een gemiddelde en verschilt nog wel eens een uurtje ofzo.

Slaapt wanneer ze wil, wel probeer ik haar tussen de groente en de laatste fles wakker te houden, zodat ze daarna de nacht in kan. Wordt in de nacht nog af en toe wakker voor der tut.

Ik zou proberen hem niet wakker maken voor een fles om 23 uur en kijken hoe het gaat als hij zich zelf meld. Bij sommige kindjes gaat een dreamfeed goed, maar bij heel veel kindjes niet en zo te horen bij de jouwe dus niet. Heel logisch ook als je bedenkt dat kindjes in het eerste deel van de nacht het diepste slapen, je wekt ze dus als ze heerlijk diep slapen.
Overigens kan een kindje echt wrl teveel slapen overdag en dan 's nachts juist niet moe zijn! 

Terug
Bovenaan