schema 5 weken?

ja, wij volgden het schema van 'de tevreden baby'. Ging nog niet helemaal vlekkeloos, met name door de borstvoeding maar vond het wel fijn een beetje een handleiding te hebben. Succes!
 
Een schema had ik niet echt... omdat hij 's nachts nog heel onregelmatig kwam. Soms om 4 of 5 uur, dan weer om 3 uur. Ik probeerde wel wat structuur aan te brengen door 's middags dan weer op een vast tijdstip uit te komen. bijv altijd rond half 4, zodat ik 's avonds dan om half 7 en om half 11 kon voeden. Dus dan gaf ik een voeding meer en deed in de flessen wat minder, of ik gaf een voeding minder en deed in de flessen meer.

Zo doe ik dat nu nog steeds. hij is nu bijna 11 weken en slaapt meestal tot half 6, 6 uur maar vannacht was hij er ineens toch om half 5.
Ik doe nu standaard 6 flessen op een dag en dan laat ik er 3 - 4 uur tussen zitten, dat ligt er aan hoe laat hij 's nachts komt.

Ook kun je bijv op een vast tijdstip een halfve fles erbij geven. Als je m al om de 4 uur hebt en hij komt 's nachts om 5 uur, dan kun je bijv om 9 uur een volle en om 11 uur een halve geven en dan om 3 uur weer een volle. Maar bij Sven werkt dat niet want na 2 uur heeft hij geen trek en drinkt dus niet. Dus ik geef dan om de drie uur een fles.
 
De tevreden baby is een boek, geschreven door Gina Ford. Het is wel vrij strikt en geeft je bijna iedere 10 minuten wel iets te doen. Ik heb er uit gehaald waar ik me in kon vinden en dat gaat goed (behalve dan het doorslapen helaas......)
 
Terug
Bovenaan