Schema 6,5 maand

Medemoeders, mag ik van jullie weten wat het schema is met eten en slapen voor een baby van 6,5 maand?
Bij mijn dochter is het zo: Wakker 6.30, fles 7.00, wassen aankleden, Om 9.00 slaapt ze tot 10.30. Spelen, fruithapje... Om twaalf uur de fles. Meetal blijft ze dan wakker tot 17.00 (Tussen door nog wat sap, koekje. Om 16.00 fles. Dan slaapt ze weer van 17.00 tot 18.30. Fles om 19.30, badderen enzo... En dan wil ze pas weer slapen om ong. 21.00 waardoor paps en mams bijna geen avond over hebben. Wat gaat hier mis????? Hoe doen jullie dat? Alvast bedankt!
 
Mara is bijna 7 maanden en het gaat als volgt hier.

Als ze wakker word meestal rond 5.00 half 6 (ivm 2 werkdagen dat ik vroeg op moet houden we het ook op de dagen aan dat ik vrij ben) De borst dan terug naar bed tot 7.30-8.30.
Dan er uit en lekker spelen 9.00-9.30 de borst. Rond 10.00 naar bed meestal 2 uur soms langer.
12.00 er uit 13.00 fruit en wat sap dan rond 14.30 de borst.
18.00 groente meestal is dit nog niet echt een succes dus dat zijn maar een paar hapjes.
19.00 de borst en naar bed.
Als ik wakker ben wek ik haar om 23.00 anders wacht ik tot ze zelf komt voor haar voeding.

Hoop dat je het een beetje kan volgen.
De tijden wijken soms af en ook met voeding ben ik soepel komt ze eerder krjigt ze eerder ben ik druk bezig of is ze lekker aan het spelen dan krijgt ze een voeding wat later.

Douchen en badderen doen we niet vaak ivm eczeem door een koemelkallergie maar dat doen we dan tussendoor ergens.


Misschien helpt het als je haar na de voeding van 18.30 meteen in bed legt. Ik merk hier dat ze zodra ze gegeten heeft meteen in slaap valt lekker met een volle buik als ik nog ff wacht dan gaat ze meestal niet slapen maar spelen in bed. Leg ik haar dan nog ff aan een slok of 10 en dan is ze meteen vertrokken in bed.

Sorry beetje lang geworden groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Hoi, Ik leg mijn dochtertje ook na elke voeding terug in bed. Meestal slaapt ze dan vrijwel gelijk. Het ziet er nu ong. zo uit: Om half 8/8 uur de eerste fles dan nog terug naar bed tot half 10/10 uur. Rond 10 uur een fruithapje. Om half 12 pap en dan terug naar bed tot ongeveer half 2 /2 uur. Om 4 uur weer een fles en dan weer terug naar bed. Om ong. 6 uur een groentehapje. Rond half 8 de laatste fles en dan naar bed. Ze slaapt dan door tot ong. half 8. Badderen doen wij ook niet elke dag.
Succes!!
 
Ik werk in een kinderdagverblijf en wij proberen het schema van thuis aan te houden. Zeg dat ze thuis om 7.00 de fles (pap) heeft gehad, dan zou ze om 11.00 en 15.00 een fles bij ons krijgen. S'ochtends rond 9.00-9.30 een fruithapje en tussendoor nog een stukje liga-cracotte met wat water of diksap. En als ze dan thuis is gewoon groente. Verder gaan ze bij ons dan na het fruithapje naar bed en rond 13.00 en na 16.00 nog een keer. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.....
 
Ik heb 4 kinderen en mijn oudste was een echte huilbaby. Ook 's nachts. Van het Medisch Kinder Dagverblijf kreeg ik de tip om hem voor de laatste voeding in bad te doen, want dan worden ze lekker loom van het warme water. En jawel het werkte. Zoals ik het uit jouw verhaal begrijp, doe jij je kindje in bad na de voeding. Mijn persoonlijke ervaring is dat het beter werkt om de voeding na het badje te geven. Alle 4 mijn kinderen sliepen daarna als roosjes. Een vriendin van mij gebruikt een nieuwe natusan in het badje en volgens haar werkt dat ook.
Misschien een idee.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes, groetjes Esther
 
hoi,
wat gaan jullie kinderen veel naar bed!!! zo ben je de hele dag bezig om je kind naar bed te brengen. ten eerste hoe doen jullie dat als jullie een dag weg gaan, ten tweede ik denk dat het helemaal niet nogis is om je kind zoo vaak naar bed te brengen,, mijn dochter van bijna 8 maanden gaat alleen s'middags om 12:15 naar bed en dan slaapt ze hooguit 1 uur of 1,5 uur, verder slaapt ze sávonds om 17:30 eventjes maar dat is alleen als ze echt moe is en dan slaapt ze in de box. en als wij een dagje weg gaan dan slaapt ze in de buggy, geen probleem. ik heb ook niet echt een schema wat betreft voeding. ze roept wel als ze honger heeft. wel let ik heel erg op als het warm weer is dat ze op tijd drinkt, want ze heeft heel vaak dorst. als we weg gaan dan nemen we gewoon alles mee in de rugzak en we stoppen gewoon onderweg als ze honger of dorst krijgt en als ze moe is valt ze vanzelf in slaap, nee ik heb dat nooit gedaan zo vaak naar bed brengen, ik vind dat niet nodig, natuurlijk wel het middag slaapje als we thuis zijn. maar ja iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik vind het eerlijk gezegt een beetje zielig als ze zo vaak naar bed worden gebracht. maar ja dat is mijn mening,

p.s de nieuwe natusan helpt inderdaad heel erg goed !! en het ruikt heel erg lekker
groetjes van ilona moeder van aisha bijna 8 maanden
 
hoi ilona. zo deed ik dat ook. mijn kleinste is nu al 2 maar alle 3 gingen ze maar 1 keer naar bed en dan van 13.00 tot 15.30 uur of aoms langer. om 7 uur de eerste fles en dan terug naar bed tot 9 uur. verder slaapjes waren gewoon overal. box, buggie, auto, maxi-cosie. toen ze geen fles meer hadden om 22.oo gingen ze om 8 uur naar bed met een fles pap. mijn kleinste doet dat nu nog en heeft nu met haar 2 jaar nog steeds hetzelfde schema. ik dee ook nooit aan een fles om de 4 uur. ze regen de fles bij de hoofdmaaltijden en tussen door als ik aan de kofie oid was. dus de kinderen hadden mijn programma en het zijn nu nog makkelijke kinderen. (ze zijn nu 2en 3 en 4 jaar).
 
Hoi ilona hoe kom je er bij dat dat niet nodig is je kind zo veel naar bed te brengen?
Ik neem aan dat als mijn dochter slaapt ze moe is. Als ze dat niet is dan blijft ze lekker wakker maar ik merk dat ze het echt nodig heeft.Het komt wel eens voor dat ze net als vorige week maandag maar een half uur op een dag slaapt omdat ze mee was naar mijn werk een kinderdagverblijf. Dan is ze s avonds dood moe om 17.00 storte ze zonder groente te eten in tot half 8 voor de borst daarna sliep ze lekker kwam 1 xe s nacht voor een voeding en sliep tot 9.00 verder. Dus dan haalt ze de schade in.
Dus vind het een beetje raar dat je zegt dat dat niet nodig is. Denk niet dat je over andere kinderen kan oordelen.
Zielig????????????? Vind het erg raar hoe je reageert hoor sorry wat is er zielig aan?

Als ik weg ga en wij gaan heel veel weg dan slaapt ze in de wagen, auto, of in een camping bedje.

Kan hier best een beetje boos om worden sorry. Waarom weet ik niet denk om het zinnetje dat het zielig is. Maar goed. Kan nog wel ff doorgaan maar doe dat maar niet word het wel wat erg lang
 
Terug
Bovenaan