Schema 6 maanden

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon is volgende week 6 maanden. We gaven 4x flessen van 210+7 en dan nog 2x daags fruit/groenten. De laatste tijd gaf ie steeds terug en in overleg met CB mogen we naar 3 flessen van 180/210ml.</p><p>We waren het schema van 4 flessen gewend dus nu is het allemaal opnieuw zoeken.</p><p>Wat is bij jullie het schema bij kindjes van rond de 6 maanden met 3 flesjes (qua slaapjes, flessen en hapjes)?</p>

Ik ging pas een fles eraf halen toen mijn dochter een beetje goed brood ging eten, zo rond de 8 maanden.
Dan gaf ik om 7.00 fles, 9.30 fruit, 12.00 brood, 13.30 fles, 16.00 yoghurt, 17.30 groente en 19.00-19.30 fles. 
Dus de middagfles proberen te rekken tot na de boterham, maar dat lukt dus pas als ze goed brood eten. Tot die tijd heb ik gewoon nog 4 flessen gegeven. 
En ik heb die fles er ook niet in 1x afgehaald, maar langzaam afgebouwd van 180cc naar 90cc en toen die 90cc vervangen door yoghurt.
Dus het hoeft niet op 1 dag! Zolang jij het nog fijn vindt om 4 flessen te geven, lekker blijven doen en rustig beginnen oefenen met brood! 

En als hij zoveel terug geeft, werkt het niet om flessen van 180cc te geven ipv 210cc? 
Ik heb hier nooit flessen van 210cc gegeven, vind ik gewoon niet nodi. Aan 180cc hebben ze ook genoeg en misschien geeft je kindje dan minder terug!

Ik ging pas een fles eraf halen toen mijn dochter een beetje goed brood ging eten, zo rond de 8 maanden.
Dan gaf ik om 7.00 fles, 9.30 fruit, 12.00 brood, 13.30 fles, 16.00 yoghurt, 17.30 groente en 19.00-19.30 fles. 
Dus de middagfles proberen te rekken tot na de boterham, maar dat lukt dus pas als ze goed brood eten. Tot die tijd heb ik gewoon nog 4 flessen gegeven. 
En ik heb die fles er ook niet in 1x afgehaald, maar langzaam afgebouwd van 180cc naar 90cc en toen die 90cc vervangen door yoghurt.
Dus het hoeft niet op 1 dag! Zolang jij het nog fijn vindt om 4 flessen te geven, lekker blijven doen en rustig beginnen oefenen met brood! 

Het gaat hier heel geleidelijk en op gevoel, heb me nooit echt zo bezig gehouden met een flesjesschema (gaf tot 7 maand ook bv). Onze baby is nu 11 maand dus we gaan richting alles weglaten langzaam. Maar rond die periode heb ik wel vast gehouden Sochtends na het wakker worden een flesje en savonds voor het slapen, wat daar tussenin gebeurde verschilt per dag. Want hij wilde smiddags steeds minder vaak een flesje, ook omdat hij beter ging eten (brood/yoghurt/fruit). Afhankelijk daarvan ben ik op een moment gewoon eerst met hem gaan lunchen en bood daarna na een flesje aan en soms dronk hij nog wel wat en soms wilde hjj niks meer, prima. Hij kan goed uit een 360 beker drinken, daar ben ik rond 6 maand mee begonnen. En zo krijgt hjj ook bocht binnen. 

Terug
Bovenaan