Schema 6 maanden

<p>Hoi mama’s, Misschien maak ik het mezelf wat te moeilijk. Maar ik ben heel benieuwd wat voor schema jullie hadden rond de 6 maanden. Hij mag nu natuurlijk ook aardappels, rijst, pasta, vlees, vis, brood. Dit allemaal tegelijk introduceren lijkt me niet handig. Hoe pakte jullie dit aan en hoe zag jullie schema er uit rond deze leeftijd? Hij krijgt nu 4 flessen, in de ochtend fruit en rond 6 uur in de avond groente.. </p><p>ik vind het maar extreem lastig om dit zelf uit te moeten zoeken. Maar dat ligt ook vast aan mijn onzekerheid!</p><p>Bedankt alvast!</p>

Hi!
Dit is ons schema:
6.30 wakker worden en douchen 
7u fles 180
9u slapen
10u fruithap + thee
11.30u korstje/halve boterham + fles 180
12.30 slapen
15u fles 180 (deze afbouwen als ze met boterham begint en vervangen door tussendoortje + water/thee)
16u slapen (powernapje)
17u avondeten : groente met rijst of macaroni of aardappel + water
18u 
19u fles 180
19.30 bedtijd

Vlees en vis wil ik vanaf 8 maanden geven. Soms geef ik nu ook wat griekse yoghurt met fruit als het groentehapje niet lukt. 

Ik ben met zes maanden begonnen met aardappel door de groenten. Kort erna ook rijst en pasta (tip: babypasta van de ah). Met vlees en vis heb ik iets langer gewacht. Ik denk vis met 7 maanden en vlees met 7,5. Moet zeggen dat dat nog maar af en toe is. Vergeet ook de introductie van ei en pinda niet om allergieën te voorkomen! 

Dit is ons schema van ons meisje ban 6 maanden.
7.00 fles
09.30 slapen
11.00 fruithapje
12.30 fles en slapen
15.00 fles
16.00 groentehap
18.30 fles en slapen
nachts vaak nog een fles.
Ons meisje begon pas laat met hapjes eten, dus dingen als vlees en vis introduceren we denk pas met 7/8 maanden. Wel met lunch brood en pindakaas en ei.

Terug
Bovenaan