schema 7.5 maanden..wat vinden jullie?tips?

<p>Hallo dames,</p><p> </p><p>Ik zou ook graag van jullie willen weten wat jullie van het volgende schema vinden..ik probeer mijn kleine echt een fles minder te geven( naar 4 ipv 5), omdat ze inmiddels toch ''al'' 7.5 maand oud is maar dat gaat echt met moeite..nog tips?</p><p> </p><p>tussen 7 en 8  fles van 200 ( pap geprobeerd; lust ze echt niet)</p><p> tussendoor ( meestal rondom 10.00/ 10.30) fruithapje</p><p>11.30/12.00 fles van 165 ml alleen beginnen we nu dus met een broodje met boter en wat beleg omdat we deze fles willen afbouwen en dan uiteindelijk stoppen; lukt dus nog niet zo...ze vraagt na het broodje nog om een fles vind ik ( meer brood geven?) </p><p>14.30/15.00 fles 165 ml.</p><p>17.30/18.00 fles 135 ml + meeeten met papa en mama; met name dan wat groentes</p><p>19.30/20.00 fles 135 ml en dan naar bed.</p><p>ze slaapt de nacht door.</p><p>De laatste twee flessen zijn kort op elkaar maar daar vraagt ze echt nog om..</p><p> </p><p>Wat vinden jullie? Ik vind het CB wat vaag hierin maar zij geven dus aan dat ze echt naar 4 flessen ''moet''. Ook mag ze thee hebben..hoe geven jullie dit? </p>
 
Hoi,

Je kunt nog een boterham meer geven dat ze wat voller zit.

Zelf hebben we eerst de fles van 14:30/15 afgebouwd. Hier kreeg ze toen wat yoghurt, cracotte, rijstwafel of nog wat fruit en thee uit een Munchkin beker.

Moet wel zeggen dat onze dochter ook geen flessendrinker was.

Na haar fruit, wat ze echt heel goed at gingen we de fles halveren.
Dus na haar fruit 90 en na haar boterham (uurtje erna) ook nog 90.

Als je een fles weg haalt 'moet' je wel zorgen voor een vervanging ervan. Het is ook echt even wennen voor ze.
Onze dochter is nu 14 maanden en heeft alleen nog een papfles voor het slapen. Verder is het afbouwen van de flessen helemaal vanzelf gegaan. Kijk dus lekker zelf naar je dochter want jullie kennen haar het beste. Cb gaat alleen uit van gemiddelde.

Succes!
 
Wij hebben zelf (met 10 maand) de fles van tussen de middag nog wel gewoon. Onze zoon krijgt rond 3 uur een koekje of een boterham. Ligt een beetje aan de rest van de dag. Met vaak gewoon water uit een munchkin beker. Hij is geen fan van thee en water vind ik ook goed. 
Bij het avondeten krijgt hij geen fles, wel wat water als hij dat wil en yoghurt of kwark als toetje. Daarna om 19u een fles met iets pap erdoor. 
In jouw geval zou ik misschien beginnen bij het avondeten de fles te minderen. Ik hoor soms ook tips van steeds een schepje minder melkpoeder erin en dus eigenlijk meer verdund totdat het echt water is. 
 
dank je wel Niempje en FleurH voor de reacties! Ik vind het idee van ons meer richten op de drie uur fles of avond fles ook wel wat! misschien is die stap minder groot ofzo? 
En ook vind ik het idee van minder schepjes gebruiken een idee tot het enkel water is!
 
Fijn! Hier kan ik wel wat mee :) 
 
Het belangrijkste is dat je een schema hebt wat voor jou en je kindje past. Richtlijnen zijn ook maar richtlijnen. 
Wij hebben sinds een paar dagen het volgende schema voor ons mannetje van 7maand:
6u fles 150ml+5
9u fles 150ml+5
12u hapje ca 160gr groente/aardappels met water aanbieden, ca 30min daarna fles 120ml+3
15u fruithapje 100gr fruit+granen en een fles van 120ml+4
18u pap 150ml met water (daarvan drinkt hij max 30ml)
Ca 19.30 voor het slapen gaan flesje 150ml+5
Meneer schiet de lengte in op dit moment. Om te zorgen dat zijn gewicht ook goed mee komt, werd ons gezegd nog niet te veel terug te schroeven met de melk. Hij is wel 9.5kilo maar gewoon belachelijk lang :)
 
Je ritme is goed! 
Wil je een fles eraf krijgen, probeer dan die fles aan het eind van de middag af te bouwen. Ipv 180cc geef je 150cc en na een paar dagen 120cc en dan 90cc.. in de loop van de weken verdwijnt ie dan vanzelf. Avondeten om 17.30. Eventueel een bakje yoghurt of een cracotte om 16:00. 
De fles na de boterham moet je er juist inhouden. Zo kom je op 3 flessen uit rond 7.00-13.00-19.00, mooi verdeeld over de dag!
 
Schepje minderen is idd ook een goed idee.
Wij hebben de 15 uur fles gewoon ineens weggelaten en wat anders gegeven qua eten.
Ze kreeg op die leeftijd haar gemaakte groente hap eerst ook rond 16 en die gingen we telkens verlaten. Daardoor had ze die fles ook niet meer nodig.
Je kunt ook proberen:
Ochtend fles
Tussendoor fruit met eventueel wat thee
Boterham en uurtje later een fles
Rond 16 groente hap met wat koolhydraten als aardappel of pasta. Wij zijn bij 8 maanden ook 20 gram vis of vlees gaan toevoegen.
Als jullie gaan eten ook nog wat groente en kale yoghurt na.
Voor het slapen een fles.

Dit zijn wel ineens 2 flessen minder maar het zijn wel echgt maaltijden waar ze van vol zit.
De warme hap zijn wij telkens wat gaan opschuiven en inmiddels eet ze met de pot mee rond 18:00 uur.
Voor het wennen aan tafel kun je haar dan gewoon wat groente etc geven wat jullie eten.

Het is een idee hoor haha maar bij ons werkte het echt super.
Succes!
 
Ons schema met bijna 8 maanden.
7a8 uur broodje met beleg en dan water 
10 uur fruit. Met een 180fles drinkt hem niet altijd op.
12:30 broodje met beleg en water.
15uur fruit  met water.
17 uur koekje of iets anders met water
18:30 warme maaltijd.
19:30 naar bed met een fles 180.
En dan komt ie savonds of snachts nog voor 1 of 2 flessen. Overdag weigert ie als we ze aanbieden of neemt ze en komt dan als nog snachts waardoor die te veel krijgt. 
 
Terug
Bovenaan