schema 7 maanden en te weinig drinken

Hallo,
ik heb even een vraagje

mijn zoontje nathan is nu 7 maanden en zit op het volgende schema:

07:00 180 cc+6 scheppen nutrilon en bambix pap 5 scheppen en dan met de lepel eten.
09:30 Half potje fruit
13:00 180cc+6 scheppen en 4 scheppen rijstebloem met een lepel want hij wil dus niet meer uit een fles drinken.
15:00 de rest van het fruithapje
17:00 groentehapje
19:00 180 cc+6 scheppen nutrilon 2

hij wil dus niet meer uit fles drinken maar wel als ik er pap van maak en dan met de lepel geef maar bij de fles begint ie flink te mopperen en draait zijn hoofd en de fles weg haha eigen willetje

wie herkent dit ook???

groetjes suzanne
 
Hoi
ik zou toch s middags geen rijstebloem meer geven, want nu krijgt ie s ochtends en s middags pap.
als je het nou eens leuk brengt..."kijk eens..flesje"...
Mijn dochtertje begint al te lachen als ze het flesje ziet!
succes
 
Haha leuk brengen heeft geen zin als ze die fles niet meer willen! Die lippen gaan stijf op elkaar... of maar schudden met dat hoofd! Ik herken het wel, mijn zoontje heeft ook een periode gehad waarin hij echt niet wilde. Gelukkig gaat het nu weer wel beter.

Als hij 3 flessen krijgt (in papvorm of niet) krijgt hij wel genoeg binnen. Mijn zoontje kreeg net zoveel binnen met 7 maanden, ik heb dat toen nog nagevraagd op het CB. Volgens mij is er niks mis met 2x pap. Als ze wat ouder worden krijgen ze pap en brood.
 
Hallo Suzanne,

Moedeloos wordt je ervan als je wilt dat je kindje drinkt en hij doet het niet.
Hij krijgt zeker genoeg melk binnen. Ze moeten ± 500 cc. binnekrijgen, dus dat zit wel goed. Let wel op dat hij daarnaast genoeg vocht binnenkrijgt, omdat pap natuurlijk vaster is. 2x diksap per dag, dat vinden de meeste wel lekker.

Waarom probeer je niet te beginnen met uit een gewone beker (met of zonder harde tuit) te leren drinken? Hij heeft de leeftijd ervoor. Liever niet aan een antilekbeker beginnen, dat remt de spraak- en moteriek-ontwikkeling.
Het is dan weer een uitdaging voor hem en vindt het dan ook weer leuk om te drinken.

Zodra hij weer redelijk drinkt zou ik trouwens de rijstebloempap vervangen door brood. Maar dan is natuurlijk ieders eigen mening.

Succes.

Groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan