schema 8 maanden

hoihoi!

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het slaap en voedingsschema's van andere kindjes van 8 maanden. Mijn dochtertje is bijna 8 maanden en ik vraag me af of er wat moet veranderen en of ik het goed doe enzo!

Alvast bedankt!

Groetjes
Petra
 
Hallo Petra! Mijn zoontje Dante is nu 8 maanden.
Rond 8.00 sochtends krijgt hij een bord pap gemaakt van 200 cc flesvoeding met Bambix
Dan gaat ie (meestal) nog even z'n bed in.
Rond 10.00 half potje fruit
12.00 boterham met jam/smeerkaar/leverpastei, hij eet nog geen hele boterham dus hij krijgt er nog een borg pap bij. Dan nog even een middagdutje.
Rond 14.00 rest van fruithapje en lekker wat thee erbij.
Om 16.00 nog een flesvoeding van 200 cc ( moet ik eigenlijk weglaten van cb, maar ik heb het idee dat ie het nog nodig heeft, hij gaat helemaal leeg dus..)
Rond 18.00 warm eten ( heel potje van 8 mnd of wat zelf gemaakt en dan even met de mixer)
Dan om 20.00 weer een flesvoeding met wat nutrix erbij, en dan slaapt ie lekker door tot de volgende dag rond 7, half 8.
Slapen doet ie de ene keer wel dan weer niet, soms helemaal niet en dan na z'n fles van 16.00, dat verschilt nogal.
Goed doen zal je best, maar iedereen doet het anders. Als je kleintje gewoon vrolijk is zal alles wel goed zijn!

Groetjes Manon
 
Hoi Petra,

Mijn zoontje is nu 8,5 maand en zijn schema is de volgende:

8.00 fles melk (200 cc)
nog even slapen tot 10.00 uur

12.00 hele boterham (met nu nog alleen boter) en een halve fles melk

14.30 fruithapje (zelfgemaakt van fruit + liga) en halve fles melk
slapen tot 17.00 uur

18.00 uur half potje Olvarit  (of met de pot mee) + danoontje toetje

21.00 hele fles (200cc)

Ik weet nog van mijn eerste kindje dat wij de avondfles door pap vervangen hebben tot ongeveer 1 jaar. Vanaf 1 jaar kreeg hij juist s' morgens pap (Nutrix)

Ik vind mijn tweede kindje heel snel met dingen. Met 5,5 maand kon hij zitten en omrollen. Met 7 maanden ging hij staan en sinds 1 week kruipt hij door de kamer. Hoe is dat bij jullie?

Groetjes, Ert
 
hoi hoi

mijn zoontje is nu 7 maanden en zijn schema is als volgt

7.00   bv
7.45 - 10.00 slapen
(10.00 half potje fruit, soms krijgt hij deze ook 's middags
11.30 2 boterhammen met smeerkaas of smeerworst
12.00 pap van 150ml met rijstebloem
12.30-15.30 slapen
15.30 of een koekje met sap of een half potje fruit met sap
17.00 uur warm eten zelf gemaakt van ongeveer 200 gram en een beetje yoghurt na
17.30-18.30 slapen
18.30 in bad
19.30 bv
20.30-7.00 slapen

mijn zoontje is dan wel geen 8 maanden maar ik hoop dat jer wat aan heb

groetjes bianca
 
Hoi

Mijn zoontje is nu 8 maanden en dit is zijn patroon

Rond 06.30 uur     150 cc opvolgmelk met bambix
Rond 09.00 uur       Vers fruit   Meestal  
                                                       meng ik een appel met  banaan, kiwi of peer
Rond 12.00 uur          Een hele boterham met een beetje boter en smeerkaas of  leverpastei en een beker diksap
Rond 14.30 uur                Fles 120 cc opvolgmelk
Rond 16.45 uur                Een potje olvarit vanaf 8 mnd of hij eet met de pot  mee + diksap
Rond 18.30 uur                Fles 150 cc opvolgmelk met 2 scheppen Nutrix, daarna naar bed

In de loop van de ochtend slaapt hij een half uur en smiddags vaak een half uur of  drie kwartier na zijn fles van half drie. Hij slaapt jammer genoeg erg weinig overdag!!!
 
Terug
Bovenaan