schema 8 maanden

Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, hij heeft koemelkallergie, dus koekjes zijn voorlopig uit den boze.
Zijn schema is als volgt:
7.00: fles 240 cc
11.00: fruitpap
15.00: fles 180 cc
18.00: groentepap
20.30: fles 240 cc
Eet hij nu te weinig?? Of juist te veel.
Ik zou dolgraag eens vergelijken met andere kindjes van 8 maanden, want ik weet totaal niet of we goed bezig zijn. Hij gaat dus ook slapen voor zijn fruitpap, voor zijn fles van 15 u en nog een uurtje voor 18 u, hij slaapt ongeveer een 3.5 u per dag. Maar hij wordt de laatste nachten alsmaar meer wakker en vroeger wakker, en als hij 's morgens wakker is hoor ik soms zijn buikje rommelen. Sommigen geven om 10 u een fruithap, om 12 u een broodje en fles en in de namiddag een koekje, maar dat koekje kunnen wij dus niet, want daar reageert hij op met eczeem, zouden we dan een flesje kunnen geven in de plaats, maar dan krijgt hij weer 4 flessen ipv 3.
Heeeeeellllp.
grtjs, Bea

Hoi Bea

Onze zoon Bryan heeft ook koemelkallergie, hij is nu 7 maanden.zijn dag ziet er ongeveer zo uit.

8 uur fles 200cc (nutramigen2)
Hij slaapt hierna verder tot ongeveer 9:30 uur
10:30 3/4 eetlepels eigengemaakt fruit
12:30 pap gemaakt van 200cc melk en biobim kindermeel(verkrijgbaar in de natuurwinkel)
Hierna gaat hij naar bed en slaapt dan gemiddeld 2 uurtjes
16:00 roosvicee en 1/2 rijstwafel(ekoland uit de natuurwinkel)
17:30-18 uur 3/4 eetlepels groente en sinds een week ben ik begonnen met aardappels. hierna krijgt hij nu nog 100cc melk. Deze gaat dus vervallen.
om 19:30 - 20 uur naar bed
23-24 uur borstvoeding en een flesje na totaal ongeveer 250 cc denk ik

Ik weet niet hoe het nu met die kleine gaat, wij zijn bij de naet therapie beland, en hebben heel veel baad. Verder houd ik me wat voeding betreft aan de dietiste en geef ik op gevoel.
Zou je meer willen weten mail me gerust doortje28@hotmail.com

Groetjes Sandra

Hoi Bea,

Ons dochtertje is nu ook bijna 8 maanden oud. Ze heeft dan geen koemelkallergie maar ik zal haar dagschema op schrijven zodat je een richtlijn hebt.

7.30 een fles van 200cc met 4 schepjes groeipap van bambix
10.15 een pot fruit ( 8 maanden pot van olvarit)
12.30 1 a 2 boterhammetjes met smeerworst of smeerkaas met 100 cc melk
15.00 sap met een koekje
17.00 groentehap met als toetje yoghurt of een danoontje
19.30 en fles van 120cc

En dan gaat ze naar bed toe, en dan slaapt ze tot de volgende morgen 7.30.
Ik hoop dat je wat aan dit schema hebt.

Groetjes van Elly

Hoi,

Kan je m inderdaad tussen de middag geen boterham geven. Dat mogen ze vanaf 7 maanden.

Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft geen koemelkallergie en dit is zijn schema.

07:00-08:30 ( afhankelijk wanneer hij wakker wordt) 200 ml Nutrilon 3. Daar laat hij vaak de helft nog van staan.
09:30-10:00 koekje met wat roosvicee. ( diksap vindt hij niet lekker en omdat hij heel weinig melk drinkt moest ik hem nu roosvicee calcium geven)
12:00-12:30. Boterham en een fles melk van 200ml. ( Drinkt hij ook niet altijd op)
15:00 Fruithapje.
18:00 Groentehap
19:30-20:00 Fles van 200 ml.

Ik mag blij zijn als hij 300 a 400 ml melk per dag drinkt want hij drinkt bijna geen 1 fles leeg.

Volgens mij krijgt jouw zoontje  genoeg melk.  Misschien is hij toe aan iets vastere voeding zoals brood of wat ik in een eerdere reactie las een rijstewafel van de natuurwinkel.

Succes.

Gr. Kim

Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden en wij doen het momenteel zo:

8.00 uur - fles 200ml --> slapen tot 09.30/10.00 uur
10.30 uur - fruithapje ong half 6 maanden potje
12.30 uur - boterham met smeerworst, zonder korstje een hij meestal niet helemaal op + fles 165ml --> slapen 13.30-15.30 uur
16.00 uur soms rijstwafeltje/liga + diksap maar meestal niks
17.00 uur groentehapje (half 6 maanden potje) + toetje (yoghurt met klein beetje vla)
20.00 uur fles 200ml pap --> 20.30 uur naar bed

Ik ben vorige week op het CB geweest en die wilde dat ik de pap 's ochtends geef in een bord (wil ik niet omdat hij graag daarna weer slaapt) Ook wilde zij dat de laatste fles komt te vervallen, ga ik misschien volgende maand proberen.

Wat me opvalt:een kindje eet 2 boterhammen, wow da's veel!! En dan ook nog hele 8 maanden potjes.. eten alle kindjes zo veel. Ik probeerde laatst een heel 6 maanden potje maar dit was echt te veel hoor.

Hoi hoi,

Nu moet ik misschien bekennen dat mijn dochtertje een uitzondering is hoor, want ze eet erg goed.
Ze vind de fruitpotjes erg lekker, en de boterham gaat er 'smiddags in als koek. Nu drinkt ze de flesjes niet altijd helemaal leeg hoor. En de ene dag dag gaat het iets beter dan de andere dag, maar over het algemeen eet ze heel erg goed. En 'savonds gaat het ook erg goed met het groentehapje want daar eet ze ook een hele pot van 8 maanden op. En ik let zeker wel op haar gewicht, maar ze is niks te zwaar, want ze was vrij licht bij de geboorte. Ze is nu precies 8 maanden en ze weeg 7400 gram.
Ik ben wel blij dat het een goeie en makkelijke eetster is.

Groetjes van Elly

Nou mooi toch als ze goed eet! Ik vind dat mijn zoontje ook goed eet, althans hij vindt alles lekker maar er gaan nog geen grote hoeveelheden in. En je dochter is zeker niet te zwaar dus laat haar maar lekker smullen!!!

Hoi,
Ons zoontje heeft ook koemelk allergie
Die krijgt geen gewoon  brood. want  daarin zit ook melk in. het tarvomout brood wat je koop bij de supermarkt is brood waar gaan melk in zit verwerkt. Dat krijgt hij wel.
Hij krijgt alleen af en toe een nijntje babykoekje of liga  2de stap want daar zit geen koemlek in
Let ook goed op, als je potjes eten geeft dat er daar geen koemelkeiwitten zitten.
Groetjes
Amruth

Terug
Bovenaan