Mijn zoon is nu 7 weken oud en zat tot 2 dagen geleden op 4 flessen met 150 ml water en 5 schep voeding, maar ik had het idee dat hij na de fles nog steeds honger had en heb het nu opgevoerd naar 4 flessen met 165 ml water en 5,5 schep voeding. Hier heeft hij geen problemen mee om de fles leeg te krijgen. In de folder van de CB staat dat vanaf 1 maand (gewicht 3400 - 4250 gram) hij 5 flessen zou moeten krijgen, maar wel tussen de 550 - 750 ml voeding per dag zou moeten hebben. Aan het aantal flessen komt mijn zoon niet, maar wel aan het aantal ml. Hij is ook erg helder, groeit na mijn idee ook goed en is een tevreden mannetje.
De 1e 2 weken na de geboorte ging het drinken bij hem erg slecht (bv kwam niet op gang, dus na 2 weken al over op flesvoeding na 1,5 week afgekolfd te hebben en met de Aventflessen kon hij ook niet overweg), maar sinds we flessen van Difrax gebruiken gaat het drinken erg goed. Tijdens het bezoek op de CB werd me aangegeven dat hij niet over de 1 liter per dag heen mag komen (incidentieel kan dit natuurlijk wel eens) en als ik elke dag over de 1 liter heen zou komen, moest ik voeding voor hongerige baby's gaan gebruiken. Ook werd me aangegeven dat ik mijn eigen gevoel bij de voedingen zou moeten volgen, dus als je merkt dat je kleine het met 5 flessen af kan, die dan gebruiken, anders zou ik het nog even op 6 flessen houden. Je kunt het altijd proberen, maar vertrouw op je intuitie!