Schema 9 maanden

<p>Hoe ziet jullie schema eruit bij 9 maanden? Mijn zoontje is 9 maanden en volgens het cb zou hij op 3 flessen moeten zitten, waarbij de 2e fles van de dag 90cc zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval en ik merk dat hij hier ook echt nog wel behoefte aan heeft. Daarnaast ben ik nog steeds erg zoekende met zijn eten (tijdschema). Gaat het vanzelf zo worden dat ze hun groentehapje ’s avonds gaan eten i.p.v. einde vd middag en dus rond de 1 jaar geen flessen meer nodig hebben?</p><p>Het schema van mijn zoontje is nu:</p>07.00uur: fles 180/6 + scheppen pap09.00uur: 2stuks fruit + water11.00uur: fles 120/412.00uur: 1,5 a 2 boterhammen met beleg + water16.00uur: 200gr groentehap18.15uur: klein stukje rijstewafel anders trekt hij het niet totdat wij gegeten hebben 19.00uur: fles 180/6 + scheppen pap<p>De laatste weken werd hij steeds vroeger wakker ’s ochtends en had hij echt honger, vandaar de rijstewafel die we nu aanbieden en meer pap in zijn avondfles en dat werkt goed. </p>

Wij deded juist rond 16.00 een rijstewafel/ cracker of soepstengel met wat thee, en dan  rond 18.00 de groentehap tegelijk met ons avondeten.
En bij ons zei het cb vooral dat we het na 1 jaar konden afbouwen de avondfles. De ochtend hebbeb we rond 1 jaar vervangen voor boterham met melk, eerst fles, later beker.
En de avondfles heeft ze nog tot 2 jaar gehad. Ze had er echt behoefte aan, kwam zelfs soms nog ‘s nachts ?.
Neem het advies van cb vooral als richtlijn, maar jij weet het beste wat hij nodig heeft, en wat goed werkt voor jou kindje!

Mijn dochtertje krijgt op de dagen dat ze thuis is rond 16.00 uur ook een soepstengel, broodkorst of cracotte en dan rond 18.00 haar avondeten met yoghurt toe. Op de kdv dagen krijgt ze rond 16.00 alleen groenten en dan om 18.00 haar avondeten.
Ze krijgt nog borstvoeding en is een flessenweigeraar, dus met de hoeveelheid melk klooien we wat aan, geen idee hoeveel ze drinkt. Het consultatiebureau zou me kunnen adviseren wat ze willen daarover, maar wat niet gaat gaat niet. Gelukkig hoeven we pas over 3 maanden. 

Mijn zoontje is bijna 9 maand. en dit is zijn schema: 
07.00 fles 180
10.00 fruit en drinken 
12.00 1 broodje met fles 120
15.00 liga hapje 
17.00 warm eten 
19.00 fles 
Dit werkt hier prima. maar verschilt natuurlijk per kind. 

Het komt vanzelf! En als hij het nodig heeft gewoon nog geven.. Hier is t redelijk vanzelf gegaan. Kan geen kwaad. Ons voedingsschema zag er zo uit (ook met 9 maanden ong!)
https://halloliefkleintje.nl/2018/11/10/ons-voedingsschema-voor-een-baby-van-10-maanden/

Terug
Bovenaan